svar på Jon&JL

jon_olsson

Ny medlem
svar på Jon&JL
Eftersom alla på detta forum verkar bry sig väldigt mycket om vad jag har på mig för kläder och vad jag gör så skulle jag kunna reda ut en del saker. Mitt kontrakt med Oakley går ut 1:a Jan-05 ioch med det så har flera företag kontaktat mig och visat intresse att hitta ett samarbete, något som jag självklart tycker är super kul. Jag har hittills inte skrivit något kontrakt med något av dessa företag men kan försäkra er om att när jag gör det så kommer jag att enbart att ta ställning till hur jag trivs i företagets kläder och hur jag kan vara med och påverka det jag sätter på mig 24-7. Jag kommer alltså inte enbart välja det som är ekonomiskt bäst för mig och sedan gå runt i kläder som jag inte trivs i hela dagarna, men det tror jag alla med lite eftertanke förstår. Anledningen till att jag hänger på Stureplan och Sthlm för tillfället är att jag är där och filmar rails för nästa års film. om någon vill komma och vara med så är jag nedanför Nacka Forum vid motorvägen senare idag, tro det eller ej helkittad med Oakley;)

svar på Jon&JL
Haha kul det här med JL det förstoras alltid upp sjukt mycket och alla bara klagar, en tumme upp för JL och Oakley, 2 tummar upp för stureplan :P

svar på Jon&JL
Det är väl bara kul om märken som är erkännt duktiga på att designa kläder ger sig in i skidsvängen också? Det kan nog främja månfgfalden i backen vilket behövs.

svar på Jon&JL
JL... har enligt mig inte någon design som passar för skidåkning samma sak gäller prada g&b gucci och alla andra stekarkläder.

fast det e klart att vissa vill köra med sin JL garderob året runt och då är det väl bra (eller nått) om de designas skidkläder från JL eller något annat av de humoristiska märkena.

svar på Jon&JL
"JL... har enligt mig inte någon design som passar för skidåkning samma sak gäller prada g&b gucci och alla andra stekarkläder."

På samma sätt som skidjackor inte passar i stan

svar på Jon&JL
Har ingen design som passar för skidåkning??? dom kommer nog knappast att ha samma design på sina stekarkläder som på sina skidkläder. Prada har riktigt stekiga kostymer men deras skidställ som bla bergsguiderna i Verbier använder har nog bra mycket bättre funktion än exempelvis Oakley. Jag tror det handlar mest om vad som känns rätt och coolt, personligen tror jag att Johan Lindeberg(för övrigt föredetta heltids skidåkare) kommer att göra coolare kläder än Peak Performance och andra Svenska skidmärken, det är nog bara att man måste vänja sig vid tanken och se kläderna i rätt miljö.

svar på Jon&JL
Unge herr Dahlstedt: Innebär ett bögmärke att mestadels homosexuella män bär kläder av detta märke, eller att man blir homosexuell av att bära dessa kläder? Eller möjligtvis att kläderna är designade och tillverkade av män med denna sexuella läggning? Du verkar ju ha koll på ämnet; så det vore säkert av intresse för andra unga homofober att ta del av dina tankar. Jag tvekar dock på att detta forum är rätt plats för dessa tankar.

svar på Jon&JL
johan_dahlstedt1 så du menar allså att Jon e bög nu eller ? ja skulle vilja se vilket hånskratt du hade fått av Jon och hanns polare om du gick fram till han och sa att han va bög för han kör med JL kläder...

svar på Jon&JL
Men om ni läser ovanstånde så kör Jon fortfarande för Oakley.... Och Alvis det är jon som skriver....

svar på Jon&JL
bögmärke?

Att folk ens säger så är helt otroligt.
Det är rasism och säga så. Inget annat.
Håller med Prof. Det här är inte rätt forum för dig, pröva o höra med KKK eller någon liknande organisation så ska du nog se att du får mer gehör.

suck...

svar på Jon&JL
well well, alla har väl olika uppfattningar om detta men dahlstedt då kanske du ska köpa dig en av dessa tröjor: http://www.antijlarmy.tk/

Johan.L har bra kläder men det kanske du kommer på någon gång senare i ditt liv, du är ju ändå bara 15 och har kanske inte samma livserfarenhet som vissa andra :P

svar på Jon&JL
VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ BÖGAR?

Intressant hur en diskussion om vad en herre ska ha för kläder på sig i vinter förvandlas till en diskussion om Jon_Olsson verkligen är Jon Olsson, och om JL är ett bögmärke...

Alvis inlägg:
"Intressant att många fortfarande går på denne lille rackares försök att vara den kände Jon Olsson."
Får mig att tänka på när Jesus sade att han var guds sändebud. (Gick ju inte så jävla bra i den sagan).
Men det är historia! (eller religion)

För övrigt så förstår jag inte denna oerhörda bögfobi.
Att vara bög hindrar inte en för att vara en helschysst snubbe. Eller?

svar på Jon&JL
jag skulle kunna tänka mig att köra med jl kläder om dom gjorde bra kläder. man ska väll köpa kläder efter funktion och egenskaper och inte för att andra märken är mer accepterade.

svar på Jon&JL
filosofen talar: att folk använder bög som ett negativt adjektiv kommer från en popularisering av gay i bla south park. det är väl kännt inom språkvetenskapen att ord/uttryck byter betydelse och motarbetas inte då det är språkets utveckling. om sen den nya betydelsen är beklaglig för tidigare användare så kan det vara beklagligt. men en person som säger t.ex. "den här sidan är ju helt mongo" när de inte får igenom sin internetbetalning har nog inte den fysiska åkomman i tanke. jag ser en liknande utveckling av ordet bög.. (filosofen avbryter sig själv och inser att han är på ett friåkningsforum och fattar inte alls vad han gör där eller varför folk har brusat upp i dessa kretsar där uttryck som aiight nigga biiiacht är vanliga)

vad gäller jon kan jag bara grattulera att det går bra, oavsett om det är riktiga jon som startat tråden eller ej. dock skulle jag inte vilja byta, alla (eller ja, de flesta) är bra på olika saker och jag undrar hur bra jon är på ishockey... ;)

svar på Jon&JL
hehe.. Yutta.. jag tycker också att homofobi e lite märkligt o att man inte bör annvända ordet bög som ett skällsord.. men.. rasistiskt? bögar e väl ingen egen ras? eller..? lustigt att säga att folk kan va helt ok oavsett sexuell läggning o sen säga att bögar e en egen ras.. e ju ungefär som att säga "han va en trevlig snubbe.. för att va neger.." :)

..o ja ja.. jag vet hur du menar..

svar på Jon&JL
Nee jag säger inte att bögar e en "ras". Rasism, för mig, innebär att man disskriminerar någon för något de gör/är eller var de kommer ifrån. Om det sen innebär att man är svart/vit/gul/röd waeva eller gillar människor av samma kön så e det ändå samma sak. Det e vad jag tycker, vet att den allmäna definitionen av rasism kanske inte innefattar bögar.
Ta tex Förintelsen. Det va knappast bara judar som dödades. Handikappade/missbildade/utvecklingsstörda/bögar dödades också eftersom de inte var några riktiga människor. Är inte det rasism? Då bör man väll kunna koppla ord som "jävla bögmärke" till det?

Många här inne tycks inte noterat att JL inte bara gör tröjor med JL i stor still på bröstet.... =)

svar på Jon&JL
Nej, rasism är det inte riktigt (rasism handlar om att värdera "så kallade" människoraser olika). Men det är klart nedsättande att skriva så. Väldigt fjortisaktigt och pinsamt. Nazismen innehöll bland annat rasism, men mycket annat också: Judehat, homohat, hat mot avvikande människor.

Och så vidare...

svar på Jon&JL
jag skulle personligen inte vilja åka runt med ett stort JL märke på bröstet. JL var cooolt innan det blev "inne" av så kallade fjortisar. Eller rättade sagt JL märket på bröstet var coolt. Tvivlar inte på att JL gör helt okej kläder. Dock som sagt var , det finns tröjor utan JL märket också.

Oakley v.s JL skulle jag helt klart ta Oakley iaf. Det har inte hunnit bli "fjortismärke" än. =)

Människor är inte onda bara för att dom är bögar. Börjar gå lite till överdrift med denna böghysterin.
Nojlas skrev: "Att vara bög hindrar inte en för att vara en helschysst snubbe. Eller?"

- Exakt!

svar på Jon&JL
Haha sjukt kul att läsa igenom alla kommentarer!
De som säger att JL bara gör "fjortiskläder" har inte varit varit inne i stan på lååång tid. (och inte innan heller?) Vill påminna om att JL är ett designermärke från början och är mest inriktat på "festkläder" "finkläder". Har på senare år börjat med sportkläder... Som är lite annorlunda men det är själva meningen med allt JL gör, att inte se ut som allt annat.

JON ---> Skön signering på Gate-one, sticker ut från de andra! :P

Laters...//mack

svar på Jon&JL
Gör som du känner, det kommer du ju givet göra i slutändan ändå.
Frånsett de JL-hoods som halva sverige har så måste jag erkänna
att JL har endel schyssta grejer. Det vore dumt av mig att förneka det.
Men jag tycker fortfarande att oakley är mer smooth men whatever!.

yeye

Tack Jon för en ruskigt skön del i not another ski movie, att se dig ösa
på till min favoritlåt (foo fighters-everlong) var riktigt mäktigt.
Måste även tillägga att jag är impad över Henkes cross-skills, trodde
inte de var i "backflip-klass"

Have Fun

svar på Jon&JL
Okej...jag är helt fördomslös och har inget emot homosexuella..men jag måste säga att jag till viss del håller med Dalle i hans första inlägg... jag tycker det känns lite skumt när sveriges (kanske världens) bästa jibber ska köra i det svenska BRAT märket JLs kläder...

svar på Jon&JL
Tack nikekl!!! äntligen en vettig människa som inser hur jävla fånigt det är att gå o blir sur för att nån säger att JL är ett bögmärke, om nån nu vill använda det uttrycket så låt de göra det. Folk ska väll få göra som de vill. (Gäller dock inte bladar... man får inte åka glasspinnar!) Kolla nu förvrängde jag den här tråden från ämnet ännu mer och nån kommer säkert gnälla :D

Keep up the good work Jon!

Tillbaka
Topp