Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kortaste laget? ja e 185 o kör på 155... funkar asbra (för park).. beror ju bara på va du ska köra.. men park - ja då funkar de...richard_S sa:Jag som är nybörjare fick nyss en bräda, ride control, 155cm. Med tanke på att jag är 180cm, är den då alltså i kortaste laget eller kommer det att fungera ändå? Kommer mestadels att åka i pist och park. Om jag nu lyckas stå på den dvs. :D
Burton Dominant eller Bataleon Evil twin (längder beroende på hur lång/tung/sko-stlk du är/har...gavle sa:hejsan , jag skulle vilja få lite hjälp här nu.
läst i denna guiden och måste säga att den e sjukt bra, men när jag kollar runt på alla sidor och ser hur korta alla brädor är så blir jag lite orolig över vilken fan jag ska ha ;P
har köpt boots i år,
dom är i storlek 43.
jag är 182cm lång ( lär öka lite )
väger ca 67 kg ( lär öka lite)
har åkt snowboard ca 3 ggr i sälen så 3 veckor ungefär men skulle ändå vilja säga att jag e ganska duktig endå. gillar köra runt i parken inte ta det största hoppet, men alla andra och tar gärna lite olika rails också, men endå köra lite i pisten. så nån nybörjar bräda e jag inte speciellt sugen på men behöver ju inte dirket nån proffs bräda utan nått mitt emellan. hellre en förbra bräda en fördålig .
i och med att jag nu kommer köpa bräda så läre bli att jag åker nån månad istället.
så vad har ni att rekomendera till mig?
/ gävle![]()
Längd är alltid bra... Skulle tagit en 165 själv men iofs så brukar jag inte satsa på stora 3or i pudret, nöjer mig bra med att hoppa långt och raktRydellen sa:Jag är i valet och kvalet men har riktat in mig på en taperad bräda. Jag väger 78kg och anser mig köra för hårt för mitt eget bästa. Behöver något som klarar svänga i höga farter utan att vika undan och som flyter bra i löst. Jag vet vilken bräda jag ska ha (lib-tech mullet) men vill bara höra lite info från folk som kör taperat och vilken längd jag bör rikta in mig på.
Ska säsonga i Kicking Horse efter förra vintern i Whistler. Har en parkbräda på 156, en styv jävel på 161 (som inte duger till riktigt känner jag, flyter kass) och nu en mer friåkningsinspirerad taperad är det tänkt.
Det jag väljer mellan är 160 och 165....Har tex en tjejkompis som kör en kraftigt taperad prior på 156 och hon tycker den är perfekt. Jag vill inte vara dum och köpa något för kort eftersom jag har brädor som täcker. Men vill samtidigt ha en som går att lägga en tre ut över en windlip utan att kännas som att slänga runt ett kassaskåp.
Är jag en kärring om jag tar 160n eller blir 165 för mycket om man gillar att trixa i naturen och inte bara vill köra störtlopp. Taperat är såklart inte optimalt för att trixa men jag vill åt flytet och på samma gång ha en "kort" bräda.
Någon med erfarenhet av taperade brädor och hur dem uppför sig och vilken längd man ska satsa på... Hade jag köpt en malolo hade jag direkt tagit 162an men nu är det ett mellansteg på 160-165..
Emil
Vill du ha en udda bräda som är skoj till det du nämner, LTB camo. Riktig rolig bräda och jag ska införskaffa en sådan som park/lek bräda när jag gör min nästa säsong. fast i linköping och pluggar atm...gavle sa:hejsan , jag skulle vilja få lite hjälp här nu.
läst i denna guiden och måste säga att den e sjukt bra, men när jag kollar runt på alla sidor och ser hur korta alla brädor är så blir jag lite orolig över vilken fan jag ska ha ;P
har köpt boots i år,
dom är i storlek 43.
jag är 182cm lång ( lär öka lite )
väger ca 67 kg ( lär öka lite)
har åkt snowboard ca 3 ggr i sälen så 3 veckor ungefär men skulle ändå vilja säga att jag e ganska duktig endå. gillar köra runt i parken inte ta det största hoppet, men alla andra och tar gärna lite olika rails också, men endå köra lite i pisten. så nån nybörjar bräda e jag inte speciellt sugen på men behöver ju inte dirket nån proffs bräda utan nått mitt emellan. hellre en förbra bräda en fördålig .
i och med att jag nu kommer köpa bräda så läre bli att jag åker nån månad istället.
så vad har ni att rekomendera till mig?
/ gävle![]()
Dominanten är sjukt skön! You wont regret it!gavle sa:nosskire tack för tipset men blir nog en dominant med est bindningar, helt såld för dominanten nu ! :D men ska kolla runt lite och se vad alla som har en dominant tycker om den ! :D tack endå
peace
Okej att Ride gör bra brädor, men att generalisera alla deras modeller och säga att de är bättre än dess konkurrenter är ju inte särskilt givande..joeloel sa:Ni som inte åker galet mkt men ändå är ganska bra så gör Ride bra brädor till väldigt bra priser, om du jämför med andra märken som gör lika bra/sämre brädor!
Jo det stämmer, men Ride brädor är mer plånboksvänliga än burton, säkert 1000 kr av brädan är bara för att det står Burton och det cooooola "B:et" på den om jag ska vara ärligblizzy sa:Dominanten är sjukt skön! You wont regret it!gavle sa:nosskire tack för tipset men blir nog en dominant med est bindningar, helt såld för dominanten nu ! :D men ska kolla runt lite och se vad alla som har en dominant tycker om den ! :D tack endå
peace
Okej att Ride gör bra brädor, men att generalisera alla deras modeller och säga att de är bättre än dess konkurrenter är ju inte särskilt givande..joeloel sa:Ni som inte åker galet mkt men ändå är ganska bra så gör Ride bra brädor till väldigt bra priser, om du jämför med andra märken som gör lika bra/sämre brädor!
Kan ju börja med att skilja på kill- o tjejmodeller eller åtminstone åkstilar (rail, park mm).
Själv tycker jag Dominanten är bättre än Rides motsvarighet (eller åtminstone var 07'an det) då jag gillar Dominantens flex och pop .. men det är ju inviduellt.
Varför skulle du köpa est bindningar till en dominant? Dominant har ju inte ics systemet...gavle sa:nosskire tack för tipset men blir nog en dominant med est bindningar, helt såld för dominanten nu ! :D men ska kolla runt lite och se vad alla som har en dominant tycker om den ! :D tack endå
peace
det beror väl mycket på vad du är villig att punga ut för brädan, men om du vill ha en skön parkbräda för en billig penning så kan jag rekommendera nitro target fuser tillsammans med raiden bolt bindningen. finns på boardstore för 3000 krDuuude sa:någon som skulle kunna tipsa om en bra bräda? helst en park, men allaround går också bra. vill helst ha en bräda som finns att beställa på en svensk sida, eller som finns att köpa i Luleå eller norrut.
jag är 15 år 173 cm lång (kommer bli kring 180), väger drygt 58-60kg (det varierar lite), har kring 42 i skor (lite olika beroende på skor), o jag åker drygt 2 månader per år och har åkt i ungefär 4 år.
jag åker mest i hopp och rails, men även ganska mycket i pisten. det kommer nog dock bli mer och mer hopp.