Svårt att välja twinitp..

Jins

Ny medlem
Hej!
Jag är 18 å gammal och har åkte skidor hela mitt liv, nu tänkte jag köpa nya twintip att leka i parken med å köra lite offpist, men främst i parken å på rails.
Jag är 175cm och väger 63 kg. Kan man inte ha bindningarna i mitten av alla twintip? det vill jag nog ha, lättare att snurra då väl..
Har ni några rekomendationer på skidor?

mvh Jens

Du kan inte köra mittmonterat om du ska åka offpist...Det går, men inte alls roligt!

K2 fujative tror jag med på de funkar överallt. jag brukar använda den i offpisten ibland å jag väger 85 så det borde ju gå utmärkt för dig med. Annars kan jag tänka mig salomon 1080. eller head mad trix (mojo). ett tips är annars att gå in på närmaste sportaffär de har ganska bra koll (de flesta).

Hur kan ni säga K2 fujative när ni bara vet längd och vikt på grabben?

Själv har jag provat mittmonterat, och jag gillade det inget vidare. Man får nog vara ganska duktig med jibbandet för att känna skillnad! Även om man tycker att man bara åker park så händer det att man hittar ett skönt puderfält och då är inte mittmonterat lajbans

En twintip med 80-90mm midja är väl vad du förmodligen letar efter. http://www.freeride.nu/content/92/ kan hjälpa dig med längden, men att själv testa skidor är oftast bäst.

hmmm fujativen har ett midlje mått på 85 och dessutom passar den alla åkare.
Jag tycker personligen att man kommer väldigt långt med att veta vikt + läng på åkaren och sen vart den vill åka och vilken nivå de ligger på.. sen är det ju bara rekomendationer. hur kul är det att få svaret Prova dig fram..
grejen är ju att de vill ha tips på skidor och det ger vi dem!

Tillbaka
Topp