Svårt skid val...

• Trådstartare Trådstartare eat-rice-_-be-nice
  • Start datum Start datum
E

eat-rice-_-be-nice

Guest
Svårt skid val...
FAN, jag hade just skrivit klart mitt inlägg så råkade jag trycka bakåt så allt försvann.. FAN!! jobbigt..

Aja. HEj igen..
Har just snackar me en polare. Sa att jag skulle skaffa ett par raka allaround twintip skidor, typ ett par gamla dynastar. Efter att ha sagt vad vill ha med ett par skidor: kunna få en skön surfkänsla i lössnö( som jag har med mina nuvarande skidor). Gärna ett par twintips så jag kan göra upphoppen/landningarna i fakie. Själv gillar jag höga farter mkt, speciellt att göra stora softa svängar med högfart ( små svängar me högfart är inte dåligt det heller)
Fast då behöver jag ett par välslipade skidor, fast det SUGER ju i parken, har själv egna erfarenheter att att det hugger till på railarna och hoppen.
Först tänkte jag ett par HEad mad trix, fast det tyckte inte kompisen, de skulle man ha om man är GRYM på hoppa sa han, och att dom är tunga, och rätt dyra, och rätt svåra att hantera också.

Varfär jag vill ha tips här är för att alla skid shopar är så jävla opålitliga, ibland ljuger och har ingen aning om vad dom snackar om. Alla vill ju sälja så de räcker en ett par skidor och säger "dom här, bra pris, mkt bra". Bor i sthlm btw.

EDIT: Är twintip till nån nytta om man inte gör upphoppen/landningarna i fakie? Visst kan det vara kul att snurra i backen och så, men? Asså, försämrar twintip nåt annat? eftersom jag inte ägt ett par twintip så vet jag inget om dom...

Svårt skid val...
bindningen är ju mittmonetrad på ett par "riktiga" twintips så det är inte lika roligt att åka fort i en nypistad tom bred brant backe. Men det är betydligt enklare att rotera samt att landa och köra in fakie.
Men man behöver inte twintip för att köra fakie. Det blir bara lite svårare med ett par vanliga...

Svårt skid val...
kolla recensionerna här på fr. Det verkar som om din kompis inte vill att du ska köpa grymmare grejjer än honom. MadTrix är väl inte ovanligt tunga och inte svårare än några andra skidor, man utvecklas ju med tiden. Du kan visserligen få tag på gamla MadTrix för 2499:- på Stadium just nu, det skulle jag kört på...

Tillbaka
Topp