Svensk död i Lavin--

Svensk död i Lavin--
Ja, Snöläget har blivit bättre i mängmässigt och hur de ser ut för ögat, vilket säkert drar ut folk på öppna åk ! aka det är fortf sockerlag i botten efter skitvädret i dec

Vet inget mer än så länge, ingen av oss som bor i Nendaz iallfall

Senast ändrad:
Svensk död i Lavin--
Det jag hade kunnat räkna ut av det jag har läst mig till så verkar det som att de åkte Backside Mont-Fort som man i slutet kommer ner till Cleusondammen. Det är precis här i slutet där man kan välja att ta den långa vägen eller genom avalanche city och swedish graveyard. Vilken väg personen i fråga har tagit går inte att utläsa av vad som har skrivits i media! Personen bor i verbier!

Svensk död i Lavin--
Dom var 4 stycken som igår eftermiddag hade kört backside mont fort. Dom hade kört en transportled i skogen för att komma ut mot pisten i nendaz. Det hade kommit ca 4 dm under natten och det blev väldigt varmt igår eftermiddag och snön blev väldigt tung. Det hade då släppt över dem och han hade dragits med ner in i ett träd. lavinen hade missat de andra med ca 1 meter. Dom hade hittat han efter ca 10 minuter. Han hade ej varit vid liv när de fann honom. Det är ungefär det jag vet här nerefrån. kan uppdatera när jag vet mer!

kan ha tagit fel på någon av infon!

TÄNK ER FÖR!!! Svenskarna ska inte behöva förlora flera i år!!!!

Senast ändrad:
Svensk död i Lavin--
Är det bara jag som tycker att man inte borde åka på ett ställe som kallas Swedish Graveyard? :/ Speciellt inte om man är svensk... :( Sjukt tragiskt detta.

Svensk död i Lavin--
Leojonsson sa:
Hej,

Vill reda ut lite detaljer då viss info var fel.
Lavinen gick vid det skrå i skogen som följer efter dammen vid Siviez, alltså inte vid Swedish Graveyard, för att komma tillbaka till backen. Lavinen var mest sannolikt spontan och självutlöst och kom ovanifrån, och personen som gick bort hittades död trots snabbt agerande av de andra. Man kan också anta, med tanke på att det var skuggig nordsida samt att lavinen nådde marken, att det inte var ett resultat av eftermiddagssolen utan snarare den dåliga snön från december som löste ut det.

Svensk död i Lavin--
Oscar-Johansson1 sa:
Leojonsson sa:
Hej,

Vill reda ut lite detaljer då viss info var fel.
Lavinen gick vid det skrå i skogen som följer efter dammen vid Siviez, alltså inte vid Swedish Graveyard, för att komma tillbaka till backen. Lavinen var mest sannolikt spontan och självutlöst och kom ovanifrån, och personen som gick bort hittades död trots snabbt agerande av de andra. Man kan också anta, med tanke på att det var skuggig nordsida samt att lavinen nådde marken, att det inte var ett resultat av eftermiddagssolen utan snarare den dåliga snön från december som löste ut det.
Fick precis lite mer info. Ber om ursäkt för missledande infon

Tillbaka
Topp