Svenska skidorter med tidiga premiärer

Jamt69

Medlem
Börjar bli sjukt sugen att komma på snö. Kollade runt lite och jag hittade:

Sista helgen i oktober:
Dundret
Kåbdalis
Tänndalen
Tärnaby (brukar ha det i alla fall)

Vad finns det mer för ställen?

Är du ändå så långt upp i vårt avlånga land kan du också ta en titt på finska Ruka - de brukar öppna läskigt tidigt.

Men Kåbdalis brukar vara jättetidiga, och har det snöat på sista tiden finns det ju alltid möjlighet till en smula friåkning.

Tack för Tipset Nojlas. Det blir dock lite väl eftersom jag måste ta mig upp norr först. Tänndalen ligger närmast för mig, men dit är det bil som gäller. Dundret och Kåbdalis kan jag ta med nattåg.

Jag tolkar bristen på svar som att det inte finns så många andra orter med tidig premiär.

Tärnaby! Tidigast de senast 6-7 åren. Snöar där i skrivande stund. Siktar på 30 oktober i år. 17 dagar kvar alltså.

Edit: Öppnade 16 oktober förra året.

Senast ändrad:
Kåbdalis öppnade tidigast förra året.13e om jag inte minns fel:)

Senast ändrad:
Blir svårt att slå 16de Oktober förra året tror jag. :)
Kliar väldigt mycket i skidorna nu!

GOS sa:
Tärnaby! Tidigast de senast 6-7 åren. Snöar där i skrivande stund. Siktar på 30 oktober i år. 17 dagar kvar alltså.

flowerpower sa:
om jag minns rätt var tärnaby en halvtimme före eller något sånt, först hade tärnaby sagt att de skulle öppna dagen efter kåbdalis, men ändrade sig sedan och öppnade just före, bara för att vara först. Nu är jag inte 100% säker på det här, men som jag minns det var det så :)

martindahmartin sa:
GOS sa:

flowerpower sa:
om jag minns rätt var tärnaby en halvtimme före eller något sånt, först hade tärnaby sagt att de skulle öppna dagen efter kåbdalis, men ändrade sig sedan och öppnade just före, bara för att vara först. Nu är jag inte 100% säker på det här, men som jag minns det var det så :)
Så var det, vi öppnade samma dag, men Kåbdalis var senare på dagen ;) Tveksamt om vi kommer vara först i år dock.

Tillbaka
Topp