Svenskar i Golden BC , kicking horse

hej. kommer du åka i kicking horse?
Jag och några kompanjoner har en rätt stor stuga och en bil från och med 27 januari och det skulle va kul att få ihop ett litet kollektiv där nere. Få ihop alla som ska köra helt enkelt. allt blir enklare om det finns fler bilar, mer ställen att ta en kaffe på, powernapa , mysa på osv osv.

tänker att vi gör en grupp på facebook

väl möt

Tja,

Kommer befinna mig i Fernie i Februari, ska göra en liten roadtrip i BC och MT under tiden. Hjälper gärna till i gengäld. Erbjuder Snus och Kalles.

:):):)

Hallå hallå!

Befinner mig just nu i Fernie med en polare och njuter av härlig trädåkning och toppturande! Tanken för oss är som er att åka till Golden vid månadsskiftet och stanna där i ca 2-4 veckor, möjligtvis att vi drar tillbaka till Fernie. Boende är fortfarande osäkert men har fått lite tips på ställen från folk man träffat här i Kanada. Vi är väldigt på att träffas för en kopp kaffe och framförallt en live föreställning av Kristoffer Turdells åk i FWT. Har tyvärr ingen bil då liftningen funkat strålande än så länge. Bara att lägga till mig i gruppen.

// Erik Karvonen

@Nickelero grymt med gruppen, och ja snus är gott. du är välkommen att crasha hos oss någon dag om det behövs, är nyfiken på roadtripen du tänker göra

@e-karvonen

intressant, vi har liftkort i fernie med så jag är gärna på att bli guidad där om ni kan stället bra :) är också taggad på fwt, har man tur kan man hänga lite med kristoffer och karl och få lite tips,

Ursäkta, blandade ihop denna tråd med en annan tråd om Fernie X-) Kommer att ha svängarna förbi KH i 7-10 Feb och förhoppningsvis får se lite av FWT. Från KH vidare till Revy, försöker ragga boende på freeride inför varje stopp:-)

Tjenare!

Det är jag som är
@e-karvonen polare. Tyvärr har Erik brutit benet och tvingats avbryta resan, men jag hänger fortfarande kvar i Fernie och planerar att köra ca två veckor Kicking Horse fr.o.m. månadsskiftet. Spanar just nu efter boende med en annan svensk här på hostelet. Hur har bostadssökandet gått för dig
@Nickelero?

Är också lite intresserad av en dag eller två i Revy, oklart om pengarna räcker till för det dock...

/Mattis

Tja,

Bor i Fernie mellan Feb 4-7, åker sedan till KH (2 dagar) sedan Revy (2 dagar) vidare till Nelson där vi besöker Whitewater (2 dagar) sedan är det oklart om vi åker hem till Fernie eller besöker Whitefish i 2 dagar. Bostadssökandet går ingen vidare förutom här :-) Vi kommer åka runt i en rymlig van så i värsta fall sover vi i bilen eller tältar(?).

- Verkar som jag missar FWT om inte det körs de sista dagarna på veckan, hört att det inte är så mycket fest/festival liv kopplade till evenemanget.

Därefter kommer jag befinna mig i Fernie mellan 15- 22 Feb innan det blir hem till Sverige.

Snödjup

Tillbaka
Topp