Sw Backflip från torn

Owetz

Ny medlem
Sw Backflip från torn
Kan ni ge mig lite tips för att klara av en switch backflip från hopptorn? Det blir pannkaka för mig så jag undrar lite.

Sw Backflip från torn
luta dig lite bakåt, och när du står i 45 graders vinkel med kroppen så släger du upp fötterna och letar sen efter vattnet... stor grejjen är att inte FEGA UR! tänk på det.
/H

Sw Backflip från torn
sw backflip? antar att du inte menar att stå med ryggen mot vattnet och bara göra en vanlig backflip. menar du istället att springa framåt och göra en backflip? hopptorn elller trampolin? trampolin är det lättare på. mitt enda tips är att bara bestämma sig för att göra det och sen dra bakåt, fastna inte med blicken när du ser taket utan fortsätt tills du ser världen upp-o-ner, dra ihop benen!

Sw Backflip från torn
Det jag syftar på är att stå med ryggen mot vattnet.. Även från ett hopptorn då jag skrev "Från hopptorn". Tack för svar!

Senast ändrad:
Sw Backflip från torn
ok. då är det jättelätt. bara att bestämma sig och sen göra det. är man 100% inställd på att göra det så att man inte fegar ur så sätter man det lätt på första försöket

Sw Backflip från torn
OwetZ sa:
Det jag syftar på är att stå med ryggen mot vattnet.. Även från ett hopptorn då jag skrev "Från hopptorn". Tack för svar!
Gör det bara från tian så är det bara att falla baklänges. Det är bara samla mod och gå upp och köra !

Sw Backflip från torn
lita dig bakåt sen så trycker du i från dig så att man inte slår huvudet häng lite så blir det lättare må lycka vara med dig

Sw Backflip från torn
Goliat sa:
lita dig bakåt sen så trycker du i från dig så att man inte slår huvudet häng lite så blir det lättare må lycka vara med dig
Hmmm.. jag har alltid undrat hur dom tänker som letar upp en över 7 månader gammal tråd och skriver ett helt meningslöst inlägg. Vad ville du få sagt med ditt inlägg som inte redan har skrivits i tråden? Ditt svar va nästan identiskt som KruxeliduX's.

Sw Backflip från torn
böj dig neråt och ta händerna med ner, börja luta dig bakåt, då det känns lämpligt så tar du sats och hoppar ut åt och kastar benen över så har du en backflip.

Tillbaka
Topp