Sweet trooper halfcut

joni1

Ny medlem
Sweet trooper halfcut
Ok jag var inne i en affär här i Ischgl idag och kollade på en sweet trooper hc. Kollade priset och lyfte lite på ögonbrynet när jag såg 219€(visst hjälmen är rätt dyr men inte så dyr) och sen kollar jag på en mattsvart lika dan. Då kostar den 279€!! Då påstod försäljaren att den hade en "anatomicfit" vilket jag undrar vad i hela ska betyda.

Kollade på sweets hemsida och ser inget om någon "anatomicfit" eller varför den mattsvarta(som för övrigt är en standardfärg ju) skulle vara dyrare. De hade även limited färgerna och de kostade 219€.

Är det så att de är lite rubbade i denna affär eller finns det faktiskt ett skäl till att hjälmen är dyrare?

Sweet trooper halfcut
dem verkar inte vara så pålitliga , har inte heller sett/hört nåt om nå anatomicfit !

Sweet trooper halfcut
Precis som jag misstänkte då. Den såg ju precis lika dan ut innuti också dessutom. Bara kvalificerat skitsnack dvs.

Sweet trooper halfcut
kan de inte vara någåt med dom här padsen eller vad dom heter, man får med skummbrickor som man kan placera i hjälmen för den bästa tänkbara passform. eller är de så i alla sweet hjälmar? jag har en HC Lee dom e sjukt värda att ha, super sköna.

Sweet trooper halfcut
Jo jag vet att den kostar mindre i sverige, det var därför jag påpekade 219€ i mitt första inlägg =)

Tillbaka
Topp