switch 360

Lars_Ilis

Aktiv medlem
switch 360
Jag har problem med att komma runt på switch 360. Jag kommer bara 270 grader sen tar det stopp! Hur ska jag göra för att snurren ska fortsätta?

switch 360
det vanligaste problemet nar folk forsoker switch 360s ar nog att dom tar i for mycket.
Forsok att ga in i hoppet som nar du gor switch 180. Nar du kanner dej bekvam med att gora dem, fortsatt kolla pa landningen och vrid runt ett halvt till varv.

Lycka till!

Johan
www.jst.nu

switch 360
Du menar inte att du tycker det är smidigt att landa baklänges utan twintip. En liten buckla nedanför hoppet och det är ju kört!
Sen är det ju ofta sådär halvlätt att ta fart baklänges och utan att spetsan skidorna i hoppet lyckas 360a..

switch 360
starta inte rotationen förens du precis lättar från kicken....försök att inte dra den för snabbt heller för då kommer du att få en konstig vinkel i luften...o de nästa mest viktiga använd huvudet så följer kroppen med...

switch 360
Hörru Albano! Varför inte ge lite tips istället för att vara kaxig! Du som kan hoppet så bra kan väl inte ha några som helst problem med att säga hur man gör!

Klasse Kock

switch 360
själv så vrider jag bara kroppen 180 när jag har kommit 180. Det är först på fakie 540 som det börjar bli svårt.

switch 360
Det soim brukar vara ett problem vid de flesta snurrar är att man inte tänker på att rotera med huvudet. samma sak gäller när man kör switch ta fart när du lämnar kicken börja rotera tills ditt huvud tittar mot kicken igen då kommer du med största sannolikhet att sätta det.

switch 360
personligen tycker jag att (i ett pistat hopp) det är enklare med switch 360 än 360. man slipper ju släppa blicken från landningen!

om man tränar switch 180 samt 180 och kan det bra (så man både kan åka in i hoppet switch och landa switch), då äre ju bokstavligen bara att ta i lite mer så kommer man runt helt.

som sagt: det är värre med 540...

switch 360
270 och sen tar det stopp, helt fel!!!
du måste ha mer fart och höjd svårere är det inte, som jag läste innan "storlek är störst"(och effektivast)

Tillbaka
Topp