switch 360

Pettsano

Ny medlem
switch 360
tja!

jag undrar om det e mycket svårare med switch 360 än en vanlig 360. o hur lång tid det tog för er att lära er switch 360 efter 360.

switch 360
ViktorP sa:
tja!

jag undrar om det e mycket svårare med switch 360 än en vanlig 360. o hur lång tid det tog för er att lära er switch 360 efter 360.
jaaa, det är mycket svårare, enligt mig iaf

men de är fortfarande ett ganska enkelt trick om du behärskar switch åkningen
du ser ju landningen genom hela snurren, eller kan göra iaf..dock skönare om man kollar rakt fram hela tiden

prova i litet hopp sen gå större

satte de på första försöket i stort hopp.
provade sw540 direkt efter och råkade corka den som fan å landade rakt på ryggen haha

Senast ändrad:
switch 360
kan knappt göra vanlig 360... sw360 är galet mycket enklare enligt mig. och mycket snyggare. lärde mig sw180 först och sen när jag behärskade det lätt, och med fet air, dvs, inte fega, så testade jag sw360 och klarare det på första försöket. förutom att skidan lossnade, men det var ju inte mitt fel.

lycka till!

peace

switch 360
du kan ju inprincip ha huvudet på samma ställe under hela snurren, ser därför landningen hela tiden och du snurrar runt den as lätt. drar till med kroppen. som följer med huvudet första 180 i luften sen, ja svårt o beskriva, prova de e lätt

switch 360
Sjukt lätt. Man ka se landningen hela tiden. Åk bara och kolla bakåt, tänk de jen sw 180, sen när du är klar med den så håller du kvar blicken på landningen och vrider runt skidorna. Mycket lätt.

switch 360
visst..det är väldigt enkelt..men lättare än vanlig 3a? njaa..visst..själva snurren kanske är lättare men att åka in och landa switch måste ju ändå vara svårare än tvärtom?

switch 360
att åka in switch eller vanligt tycker jag inte spelar någon större roll. däremot är landningen lite svårare, det kan jag hålla med om. men det lär man sig ganska snabbt!

switch 360
som alla säger så är switch 3an mycket lättare än vanlig om du kan åka baklänges hyfsat avslappnat. sen så är switch 3a så jävla mycket snyggare, så det är både lättare och snyggare tycker jag. satte en switch 3a i åres svarta park på första hoppet och fick till och med credd från jakob wester när han kom ner efter(stolt)

Tillbaka
Topp