switch backlip eller frontflip

Rittan_maan

Ny medlem
Min kompis säger att det är lättare att göra en switch frontflip än en switch backflip.Men det får jag inte ihop för jag lägger switch backflip så jag förstår inte hur man ska få till själva snurren i en switch frontflip.....

Så vet ni om nån har någon gjort det eller om det är möjligt?

Jag har satt switch frontflip, dock inte med flit (Skulle göra sw misty). Det är inte så svårt egentligen, bara ruskigt äckligt...haha:P

Switch frontflip borde ju vara lättare för då kan du ta hjälp av kicken. Medans en switch backflip måste du rotera åt kickens motsatta håll

Jag tycker "switch" front e klurigare för du ser aldrig landningen..

Fråga? . Kan man verkligen åka "SWITCH" på skidor? trodde bara man kunde göra det på skate.
Och "switch" front/backflip, Borde inte det heta tvärtom?
För gör man en tex "switch" rodeo så gör man fortfarande samma rörelse som i en rodeo bara att man åker in i hoppet baklänges. Det gör man ej på en "switch" front/back... Vad e rätt igentligen?

asså.. jag tror att ni pratar om skidor va ??

jag tycker att det e så jäfla coolt att se skidåkarna ta massa jäfla fart switch (baklänges) in mot kicken och dra iväg feta hopp.. asså..

alla landningar baklänges e ju helt coolt.. men switch ari e ju hur tufft som helst.. jag e sjukt impad av alla skidåkare som switchar loss i backen..

...

till frontflip vs. backflip..

en switch backflip har jag sett många (!!) göra.. pka in switch, kasta sig bakåt och landa bakåt.. hur sjukt snyggt som helst..

MEN en switch frontflip!!!! det har jag typ bara sett två ggr å ja har sett massor med skidfilm (även fast ja åker bräda)

asså.. att åka switch in mot kicken och sedan hoppa ut och kasta sig frammåt (eller mot riktningen där man kom från asså) och göra en frammåtvolt..

det måste vara SJUUUUUUKT svårt att sätta den landningen ...

darn!!

rock on.

/Kalle

Som "wannabe jackass" skrev så måste det ju vara lättare med en switch frontflip, eftersom du då roterar åt samma håll som kickens lutning är åt. Medans en switch backflip borde vara helt jävla sjukt svårt och äckligt, eftersom man voltar "mot kicken" d.v.s. lägger sig bakåt, fast framåt mot kicken..., ja ni fattar förhoppningsvis. För övrigt så är ju switch backflip det allra coolaste och mest respektingivande tricket som man kan göra, tycker jag. Har aldrig sett nån göra så i verkligheten eller ("live").

Det beror på vad du menar med "lättare". En sw front är lättare när man snackar själva rotationen men när det gäller landningen så är en sw back bra mycket enklare. Detta beror ju på att du ser landningen hela tiden i en sw back men inte alls i en sw front.

Jag har förövrigt gjort sw front i både big jump och quarter och det är ganska svårt att klocka.

jag hoppas bara att alla e på det rätta med vad en backflip är... :)

att kasta bak huvudet och dra upp knäna och rotera bakåt.. man ser landningen efter ca: 100 graders rotation.. okej..

sen hoppas jag att alla förstår att en backflip är en backflip OAVSETT om man åker vanligt (skidor nu då) eller switch..

det blir ju inte en frontflip bara för att man åker switch.. alltså det blir INTE en frammåtvolt bara för att kroppen roterar frammåt när man hoppar från switchposition...
..

näää fyyy faaan.. en switch frontflip verkar ju vara så jäfla sjukt svårt... jag fattar att det kanske blir lite lite meck med att kasta sig bakåt switch och få igång en bakåtvolt.. men även om det kanske skulle vara "lättare" (!!!???) att göra en switch frontflip rent rotationsmässigt så verkar det vara helt cp svårt att sätta den landningen ... och att ens få igång en sådan rotation känns ju helt rakt emot gyrokraften liksom..

fett keff..

:D

/kalle

fy fan va ballt det hade vart att se. Kanske något för Karlström eller Seth Morrison eller någon i nästa film kanske?

ja tycker att de verkar skitsvårt att göra en sw. frontflip... ja menar du ser ju aldrig landningen!!
sw. backflip ser man ju ibland men ja har aldrig sett någon göra ann sw. frontflip (förutom i ssx ;P)
ja tycker att de verkar som att man ska slå i skallen i hoppet!!
helt sjukt!!
ja skulle nog pröva sw. backflip före sw. frontflip.

Snödjup

Tillbaka
Topp