sy en egen tröja?

EmilAlamaa

Medlem
sy en egen tröja?
heej fr, nu är de så att jag vill ha en ny tröja, jag har kollat på alla ställen som boardstore, junkyard, steepstore, skistore, streetwear, recognize osv.. men jag hittar inte en enda tröja som är över 90 cm och smalare än 60, och det är det jag söker. Men varken edoggo eller imageclothing har någon deståmer tröja som är aktuell att köpa. Så därför har jag bestämt (eller nästan bestämt, iaf försöka) göra en egen tröja.

Jag har kollat med textilslöjdsläraren, men hon säger att hon hjälper mig när vi ska göra något sånt på slöjden, och jag har sökt på google, å freeride. Men jag hittar ingenstans vart man får en beskrivning hur man ska gå till väga osv...

så jag hoppas att någon av er har någon aning om vad man ska tänka på, hur man ska börja? ja allt vad som behövs när man ska göra en egen tröja.

Jag hade tänkt mig en tröja av collegetyg. Som skall vara ca 90 cm lång, ca 55 cm bred, med huva och muddar i ärmarna. nått ja glömmt att nämna?

hoppas någon har nått bra tips eller åtminstone nånting!

/Emil

sy en egen tröja?
Kolla www.edoggo.com

Feta grejer asså, ialla fall vissa saker :D. men allt är slut sålt :P

sy en egen tröja?
Det är galet lätt att göra en egen. +att det blir billigare. Kolla med någon som kan sy först. tex din moder eller något liknande! sedan köper du bara tyg och bestämmer hur den ska se ut! Kommer bli bra:)

sy en egen tröja?
Hogizz sa:
Florre sa:
Iofs var den där jävligt cool om den hade haft mudd där nere och att sömmarna hade varit på insidan ist. Tror 60cm kan bli smalt och det finns risk att du kan se ut som en stoppad prinskorv i tröjan. Mer än så har jag ingen aning
hahahahahahaha, men hur bred ska den vara då? :).. men när jag menar 55 så menar jag inte 55 cm runt hela tröjan,, utan 55 cm på framsida, å 55 på baksida!

jag har en liten egen fundering om modellen på tröja(egen och egen, men ingen tröja som jag har sett se hur på det sättet iaf), men det får ni se då den är klar! .. men den dära guiden är väl inte helt fel, förutom att man då har andra mått, men man får ju en lite bättre uppfattning om hur det skall vara!..

Senast ändrad:
sy en egen tröja?
Gudrunnator sa:
Lila + turkost är helt klart grymmaste färgcombon enl. mig.
ahh, har funderat på den :P.. jag har ett par turkosa pants, men då gäller de att hitta rätt turkos ifall ja ska ha den till dem byxorna! :) men det är väl bara å testa antar jag, thx!

sy en egen tröja?
lurifixx sa:
Gudrunnator sa:
ahh, har funderat på den :P.. jag har ett par turkosa pants, men då gäller de att hitta rätt turkos ifall ja ska ha den till dem byxorna! :) men det är väl bara å testa antar jag, thx!
Eller så kör du lila+vit om du inte hittar rätt turkos så blir det fett cleant ändå.

sy en egen tröja?
Gudrunnator sa:
lurifixx sa:
Gudrunnator sa:
Eller så kör du lila+vit om du inte hittar rätt turkos så blir det fett cleant ändå.
ahh, tack fan! :D.. det kommer nog bli sweet!

sy en egen tröja?
lurifixx sa:
Gudrunnator sa:
lurifixx sa:
ahh, tack fan! :D.. det kommer nog bli sweet!
dom färgerna har jag på tröjan jag syr ju...

sy en egen tröja?
gör som jag gjorde, ta ett snack med morsan! ;)
vi stack och köpte ett mönster till en hoodtröja sen förlängde vi den bara med typ 25 cm. det blev bra tycker jag iaf :)

sy en egen tröja?
Fiifan vad skidåkare har börjat bli händiga nuförtiden btw.
Förra året var det väl sticka egna mössor som gällde och nu är det sy tröjor! :>

sy en egen tröja?
^Jag tänkte samma sak, jag trodde att alla köpte sina kläder svindyrt...

sy en egen tröja?
har tänkt försöka mig på att sy en egen tröja, hur vet man hur mycket tyg man ska köpa? vad kostar tyg till en t-shirt tex?

/a

sy en egen tröja?
anteez sa:
har tänkt försöka mig på att sy en egen tröja, hur vet man hur mycket tyg man ska köpa? vad kostar tyg till en t-shirt tex?

/a
Fråga de snälla tanterna på tygaffären hur mycket tyg du ska köpa, sånt är dem experter på ;) glöm inte att säga att den ska vara extra lång då (om den nu ska vara det)

sy en egen tröja?
Jag har själv sytt 2 egna tröjor(har bilder på dom i fotoalbumet) och det jag gjorde var att kolla efter modeller på syslöjden och sen var det bara att börja. om du är större än mej(som du troligtvis är) så är det bara att lägga på några cm på alla kanter

lyckatill!=)

sy en egen tröja?
anteez sa:

/a
asså typ är dyrare än vad man tror. När jag sydde en tee kostade tyger 350 kronor..

Kom på att jag inte sytt ngn tee så hur fan kan ja ha svarat såhär :S:S:S:S:D:D:D:D:D

Senast ändrad:
sy en egen tröja?
Fan, jag gillar verkligen det här!

Det sänker Gangsta attityden något så in i!

Keep it up!

och glöm inte slänga upp lite pics på era tröjor

// Linder

Tillbaka
Topp