sy en egen tröja?

sy en egen tröja?
tack! har tänkt sy en egen, men jag har ingen aning om mallar eller hur man syr luvan tex..

nån som har tips?

Senast ändrad:
sy en egen tröja?
wire sa:
hejsan hejsan!

jag langar upp bilder på min hoodie nu :)
jag tackar min kära mor för hjälpen! (80% av arbetet) :p

hoodien är 90 cm lång och jag är 174 cm lång ;)
fan va söt du är, tröjan är epic niiiize också :) funderar på att sätta mossan på samma uppdrag (H)

sy en egen tröja?
Bara för att jag läste den här tråden så sydde jag och en kompis en egen.

Vi gjorde luvan lite speciell och sydde den av 5 delar så att den blev mer Darth Vader'ish.

jibbhood.jpg

Och nej jag har inte oranga byxor annars...det är min mammas volcom:D

Senast ändrad:
sy en egen tröja?
Gjorde en tröja igårkväll på 3-4 timmar tog det, Längden på materialet var 2m svart "collage-tyg"(vet inte vad man kallar det) och sen 40cm grått mudd tyg. Orkar inte mäta hur lång bredden var. Gick på 287kr har jag för mig. Blev rätt nöjd, ska göra lite mer förändringar på mitt nästa projekt :)

4h4ffr.jpg

Nyvaken & Nöjd :)

Senast ändrad:
sy en egen tröja?
ovashoot sa:
Gjorde en tröja igårkväll på 3-4 timmar tog det, Längden på materialet var 2m svart "collage-tyg"(vet inte vad man kallar det) och sen 40cm grått mudd tyg. Orkar inte mäta hur lång bredden var. Gick på 287kr har jag för mig. Blev rätt nöjd, ska göra lite mer förändringar på mitt nästa projekt :)

http://i42.tinypic.com/4h4ffr.jpg
Snyggt! den ser väldigt välgjord ut =)
hur lång är den?

sy en egen tröja?
wire sa:
ovashoot sa:

hur lång är den?
Tack så mycket!
Den är 103cm lång, är själv 175.

Senast ändrad:
sy en egen tröja?
ovashoot sa:
wire sa:
ovashoot sa:

hur lång är den?
Tack så mycket!
Den är 103cm lång, är själv 175.
syyr du en så man kan köpA ? ;)

sy en egen tröja?
Hmm hur mkt jag än läser länkarna folk postar så har jag ingen aning om hur man gör en hood och Morsan har aldrig rört en symaskin i stortsett, så hjälp därifrån funkar inte heller.
Hade varit fett å ha en egensydd tröja som är lite längre

sy en egen tröja?
sy en egen tröja?
sy en egen tröja?
ovashoot sa:
TheFibretech sa:
ovashoot sa:
Ja det är svårare att sy på en luva, men det är ändå inte svårt om du har sytt en del :D
okej.. hur är det med dragkedja då? mycket svårare?
Har själv aldrig gjort en med dragkedja, tror det inte blir så mycket svårare. Däremot tar det en jävla massa tid :)
dragkedja behöver nödvändigtvis inte ta tid, och behöver inte vara svårt alls! beror på helt hurdana krav du har på värme osv, gör du den med dubbelt tyg som jag brukar göra så tar det ju lite tid om man ska få det så snyggt som möjligt, men gör man bara enkelt så tar det inte alltför länge

jävligt bra jobbat där adam förresten, ser riktigt bra ut :) ska vi se om jag kan bräcka det i helg då, helt galna designs på G :)

sy en egen tröja?
Blev klar med min tröja idag, blev hyfsat lång. Collage tyg här också, sen rosa muddtyg. Gjort på syslöjden så helt gratis :)

Är ca 166cm lång och tröjan är ca 105cm
-wuut.jpg

sy en egen tröja?
Kinkan sa:
pontuslandfors sa:
Blev klar med min tröja idag, blev hyfsat lång. Collage tyg här också, sen rosa muddtyg. Gjort på syslöjden så helt gratis :)

http://data.fuskbugg.se/skalman01/-wuut.jpg
jävligt clean och sjuukt lång :D

går du på värsta rikemansskolan eller? här får vi inte sy / bygga grejjer för över 150 spänn per år :S
tack :)

nejnej, min skola är också fattig. Men det är mest träslöjden som inte får göra "stora" saker. Och 150kr är sjukt lite pengar på ett helt år! :o

sy en egen tröja?
Kinkan sa:
pontuslandfors sa:

går du på värsta rikemansskolan eller? här får vi inte sy / bygga grejjer för över 150 spänn per år :S
whaaaat? i år har jag typ spottat ut 3 hoodies, 5 bandanas, en mössa å sånt :) och jag får göra hur mycket som helst typ :)

sy en egen tröja?
Aspebo sa:
Kinkan sa:
pontuslandfors sa:

whaaaat? i år har jag typ spottat ut 3 hoodies, 5 bandanas, en mössa å sånt :) och jag får göra hur mycket som helst typ :)
under mina tre år på högstadiet har jag spottat ut 2 örngott, en trälåda och ett followcam handtag XD, det enda som funkade va handtaget ;)

sy en egen tröja?
ska sy en egen tröja nu till veckan. Undrar om det är någon som har några "mallar" att dela med sig, syftar framförallt på luvan, hur ska man sy den ?=)

sy en egen tröja?
lurifixx du kommer nog se några hemma gjorda pighood tröjer på dundret mästa sesong. ett litet tips är att kolla färg kombination i jibberish!

Senast ändrad:
sy en egen tröja?
Smurfproductions sa:
lurifixx du kommer nog se några hemma gjorda pighood tröjer på dundret mästa sesong. ett litet tips är att kolla färg kombination i jibberish!
och du får nog möjligtvis se ett och annat opinionplagg på dundret, haha :)

släng upp en bild på hurdana tröjor du menar? :)

Senast ändrad:
sy en egen tröja?
Aspebo sa:
Smurfproductions sa:
och du får nog möjligtvis se ett och annat opinionplagg på dundret, haha :)

släng upp en bild på hurdana tröjor du menar? :)
kan slänga upp en bild på nån riktigt dope tröja om ett tag men design är just nu topnotsecret xD

sy en egen tröja?
Alltså frejjen är ju bara de att när du har alla delar utklippta och så, då är de ju bara att nåla ihop den, sen kollar du så tygbitarna vart rätt håll och sånt, sen syr du bara ihop. OCh om du märker att en del blev ut o in elr nått så äre ju bara o ta bort nålarna o prova igen :) går ointe att misslyckas!

Senast ändrad:
sy en egen tröja?
Tillbaka
Topp