Symetriska skidor?

qwertq

Ny medlem
Symetriska skidor?
Hade tänkt införskaffa nya skidor denna säsogen då ja kört slut mina scratch 06-07or.

Jag har varit mycket sugen på att köra ett par symetriska skidor då switch är ju skönt, men tänkte höra vad folk har att säga om dessa först?

Har nån kört på typ Fischer Addict eller liknande symetrisk skida? Är det värt? Blir de vanliga skäret fucked up då det är lika mkt bak som fram? Är det helt enkelt värt det?

Andra förslag för skidor inför vintern uppskattas också, skall vara mittmonterade och renodlade parkskidor och inget "köp dessa dom är bra", lite fakta tack.

Letar efter ett par lekfulla mjuka skidor med bra pop som gärna är förlåtande, stabilitet i fart o annat är inte lika viktigt då ja har 2 andra par bc o pist.

Symetriska skidor?
jag har ett par Völkl Wall 08/09 och de är symmetriska.
Jag tycker dom har väldigt härlig pop, men de finns ju såklart skidor med mer pop!
Ställer man in bindningen rätt så kan man nästan ligga på nose respektive tail utan att skidan ger efter, den följer med dig vad du än vill göra
Enklaste sättet att förklara, men det är mina upplevelser av Völkl Wall

Jag kan enkelt säga att de är de överlägset skönaste skidor jag någonsin åkt på, och jag har inga problem alls med att åka på nått sätt. Nackdelen är att sånt som puder blir jobbigare, då du får luta bak lite extra, men åker man mest park är det enligt mig något underbart.
Jag tänker aldrig köpa osymmetriska skidor igen!

Tillbaka
Topp