systemkamera 5000-7000kr

wsollander

Ny medlem
systemkamera 5000-7000kr
sitter å ser på några systemkameror med möjlighet att filma med full HD.
Nikon D3100 fps 24
Canon EOS 550D fps ca 24
Canon EOS 500D fps 20

min fråga är om det fins möjlighet till autofukus och hur snabba den är vid FULL HD inspelning.
eller beror det på objektiven som det gör vid stillbildsfotografering?
tar den ny fokus då 24 ggr/sekunden?

systemkamera 5000-7000kr
Fps står för frames per second. Tror inte att någon av dom där kamerorna har autofokus vid filmning..
Och 550d kan du filma i ~60 fps med om du kör 720p = schysst slowmotion.
Har dock kommit nya sonykameror som har autofokus i filmning (a33 och a55 bland annat), den billigaste ligger på samma pris som 550d, men den har betydligt sämre batteritid.
Eftersom jag själv har köpt en 550d så rekommenderar jag den starkt, den är sjukt bra och jag är hur nöjd som helst med den! Det stod mellan den och Sony a33 men autofokus vid filming kändes inte som den avgörande funktionen då jag tycker batteritid väger tyngre.

systemkamera 5000-7000kr
Jag skulle antingen rekommendera en Nikon D3100 (skulle jag valt eftersom jag gillar nikon mer än canon) Eller Canon 550D Personligen tycker jag att nikon är lättare om du är nybörjare sen så har ju ingen av dom autofokus i filmningen. Du kan ju köpa en av dom Sony kamerorna som JSundvall sa om du vill ha autofokus och kolla ifall det finns möjlighet att köpa till ett batterigrepp för dugligt pris senare för att få längre batteri tid. Men ditt val alla kamerorna är bra.

Tillbaka
Topp