Systemkamera från USA

crullet

Medlem
Systemkamera från USA
Undrar om "Canon EOS Digital Rebel XTi XT i 400D" är samma som den traditionella "canon 400d" som vi är vana med?

Är det bara olika namn i USA och i Europa? Nån som vet?

Funkar kameran felfritt i Europa?

Likadant med "Nikon 40d digital SLR", Samma som "Nikon 40d"?

/ C

Systemkamera från USA
crullet sa:
Undrar om "Canon EOS Digital Rebel XTi XT i 400D" är samma som den traditionella "canon 400d" som vi är vana med?

/ C
Det är samma, jag undrar vad det är för trams att ha olika namn i Europa och USA

Systemkamera från USA
Jhunt sa:
crullet sa:

/ C
Det är samma, jag undrar vad det är för trams att ha olika namn i Europa och USA
Så att beställa från usa kommer inte göra mig besviken ? :D

Systemkamera från USA
Dom heter Rebel i USA, fattar inte varför. (Tror till och med att de heter Kiss i Japan ???)

Men Du kan nog åka på fläskigt med tull och moms om du ska ta den via post hit till Sverige.

Kameran funkar normalt i Europa, men du behöver nog en ny nätkabel till laddaren, men det är 99% säkert en vanlig apparatsladd.

Åk dit och köp den, det är kuligare.

Systemkamera från USA
EricNorrlander sa:
Dom heter Rebel i USA, fattar inte varför. (Tror till och med att de heter Kiss i Japan ???)

Men Du kan nog åka på fläskigt med tull och moms om du ska ta den via post hit till Sverige.

Kameran funkar normalt i Europa, men du behöver nog en ny nätkabel till laddaren, men det är 99% säkert en vanlig apparatsladd.

Åk dit och köp den, det är kuligare.
Har beställt mängder av prylar från bland annat ebay, utan skatt o tull.. kanske har haft tur?

Om jag ska åka dit blir ju kameran liiiite dyrare :D men en skön resa , ja

Systemkamera från USA
Ja det har varit tur :) Köper du från en riktig affär kan du vara helt nästan säker på att du åker på 25% moms. SLR står för single lens reflex och innebär att det är en systemkamera

Systemkamera från USA
crullet sa:
Har beställt mängder av prylar från bland annat ebay, utan skatt o tull.. kanske har haft tur?
I de flesta fall har du vaäl handlat från privatpersoner på Ebay, och de kanske kryssat i gåva när de skickat, då är det sällan tullen gör något. ;-)

Systemkamera från USA
Har inte järnkoll, men en sak att kolla upp är om Canons garanti gäller i Sverige/Europa för kameror köpta i USA. Tidigare har jag för mig att det inte var så... Köper du från en rejäl affär här så kan du förstås alltid skicka tillbaka den, eller varför inte ta en resa! :)

Systemkamera från USA
Det är nån som tycker att man sak betala tull för saker värda mer än 500kr. Det är inte säkert att man får göra det, men riktigt tråkigt när man behöver göra det. Kan vara värt att kolla med tullen hur mycket det kan kosta.

Tillbaka
Topp