systemkrav

systemkrav
jag har 1.8 ghz med 512 i ram, det har räckt hittills, för projekt som blev 30 min långa filmer. men det är klart, hade gärna haft 1 gb i ram, hade nog snabbat upp en del.

systemkrav
Täng av alla program som körs i bakgrunden, typ virus program, brandvägg och liknande. Dra för säkerhets skulle ut nätverkskabeln ut till det stora okända (internet) så går det nog snabbare.. komihåg att köra igång alla program igen sen bara;)

systemkrav
Har också hört att Intel ska fungera lite snabbare med den typen av program än vad AMD ska göra...dock inget jag gjort nått test på själv...

Adobe sätter ju systemkravet till 512mb ram och 1,4ghz processor för DV, sen om du ska redigeria HD, då blir det dubbla Intel Xeon 2.8GHz processorer och 2gb i ram som lägsta... :p

systemkrav
SHUVVVIII sa:
har en amd xp64 3000+ 512mb ram och ett geforce 5700le men ändå så laggar det jhävligt mycket :( vafan kan det bero på`?
För att du har en 64bitsprolle till ett program som är optimerat för 32bitsprollar. Lite som att köra en bensinbil på diesel. ;)

systemkrav
Alltså det beror ju på. Video redigering hänger nog mest på prosesorn efter som att det nästan inte är någon vector grafik inblandad. 1gb räcker lätt. Men om det är rendringen som du tycker är seg borde du mer tänka på prossorn efter som att det är den som får jobba under rendring och uppspelning av film.

MVH Fille

Senast ändrad:
systemkrav
min data är skiit seg men de funkar ganska bra endå.. skulle rekomendera enn hyffsat modern data iallafall.. min går de skiit segt å rendera på.. ca 14 sekunder renderas på 5 min.. å de är seegt

Tillbaka
Topp