T-hall/Suspect ?

stellan1

Ny medlem
T-hall/Suspect ?
Shena.

Ska få ett par nya skidor av alpingaraget för mina förra (extrem superswede 2009) lossnade totalt på kanterna.

Nu är frågan: Armada t-hall 2010 VS. Salomon Supspect 2010.

Dock är inte t-hall likadan inne hos alpingaraget och på internet. Hos alpingaraget har den inga stora motiv, utan istället som ränder. Nån som vet?

Är 185cm lång. Ska nog ta 181cm skidan hursom helst men vet någon om nån av skidorna brukar lossna mycket i kanten?

Vill inte ha som mina förra som såg ut som träbitar efter en säsong.
Är någon mjukare/hårdare?

Jag är helt okej på skidor, och hopp. typ 540 grabs/switch och sånt, till bra offpist åkning.

Jag lutar åt t-hall skidan. men inte säker
vore najs om någon kommenterade eller bara tyckte till vilken jag ska ta!

Senast ändrad:
T-hall/Suspect ?
Båda skidorna är ju bra skidor :) Är ganska säker på att T-hall skidan är lite mjukare än suspecten, så där får du ju välja om du vill ha lite mjukare och mer poppig skida eller inte. Kanterna brukar inte lossna på dessa skidor vad jag vet.

/Schulle

Senast ändrad:
T-hall/Suspect ?
The_teo sa:
jag skulle valt T-hall pga. en sak - Lion of Judah på topsheetet! hoho
aa jag har också sett den. Men grejen e den att på den t-hallen jag kollat på hos alpingaraget är det inte det motivet på. Det är typ istället för lejonet och de svartvita stripes på nåt sätt. knas

T-hall/Suspect ?
stellan1 sa:
The_teo sa:
jag skulle valt T-hall pga. en sak - Lion of Judah på topsheetet! hoho
aa jag har också sett den. Men grejen e den att på den t-hallen jag kollat på hos alpingaraget är det inte det motivet på. Det är typ istället för lejonet och de svartvita stripes på nåt sätt. knas. dock är den med lejonet på också skitsnygg. så vet ej vad alpingaraget kokar ihop för nåt ?!

T-hall/Suspect ?

Detta är 2010 modell ^ Dock ser den god ut. men den på alpingaraget är inte likadan. vet ej vad dom gjort med den men den e typ randig där lejonet är och samma där bak...

detta är 2009 modell^

T-hall/Suspect ?
Jag vet det. Men du sa ju att det var randigt på den du hade kollat på. och det är det ju inte på 09/10ans modell så jag vet inte vad det är för skida dom har fått tag på :O

T-hall/Suspect ?
stellan1 sa:
[url]https://www.freeride.se/img/photo/normal/a09d05b7586cf83881c9d2c237b05144.jpg[/url]

Detta är 2010 modell ^ Dock ser den god ut. men den på alpingaraget är inte likadan. vet ej vad dom gjort med den men den e typ randig där lejonet är och samma där bak...

[url]https://www.freeride.se/img/photo/normal/b37cdb0fb950af30552dbd9414903eac.jpg[/url]
detta är 2009 modell^
de är randigt på riktigt bara att det inte syns på bilden. har själv ett par;)

T-hall/Suspect ?
Haha. jag vet.

Alpingaraget måste ha redigerat skidan eller så är snubben som ja prata me sa fel modell... Men jag hittar inte den skidan när jag tittar på alpingaragets utbud. Vet ej vafan det är för skida. men han sa de va t-hall 2010!?

T-hall/Suspect ?
najs

tycker det är rätt dåligt av armada att lägga upp bilden utan ränder isåntfall...
tror jag ska satsa dom i 181cm. tror du det blir bra? :) för han i affären sa t-hall va lite styvare än suspecten. Men många säger tvärt om ...

T-hall/Suspect ?
stellan1 sa:
najs

tycker det är rätt dåligt av armada att lägga upp bilden utan ränder isåntfall...
tror jag ska satsa dom i 181cm. tror du det blir bra? :) för han i affären sa t-hall va lite styvare än suspecten. Men många säger tvärt om ...
jag har ingen aning om hur suspect är men t-hall har skit bra popp, den har me pop fram än back för att kunna göra bättre butters osv. och det är inte så att dom ha en bild utan ränder, om man är några meter ifrån skidan på riktigt så ser man inte ränderna heller

T-hall/Suspect ?
Suspect har ju ngt i belaget, ngra trådar emellan stålkanterna så dom ska hålla bättre. Thall har jag ingen aning om. Tyckte Suspect kändes hårda.

T-hall/Suspect ?
jag har har 08/09 modellen som är den svarta. kan hålla med om att det är svårt att se designen på nära håll. ser knappt att det är ett lejon på svarta om det inte är rätt ljus.

t-hall är en grym skida. hårt materiell på mitten som är något sort wakeboard material. see lite mjukare mot tip och tail för att man ska få pop. även stabil i pist och höga farter pga det hård materielet i mitten.

T-hall/Suspect ?
bjornbjorn sa:
hårt materiell på mitten som är något sort wakeboard material. see lite mjukare mot tip och tail för att man ska få pop. även stabil i pist och höga farter pga det hård materielet i mitten.
Stämmer som bjornbjorn säger att t-hall skidan är mjukare i tip och tail för att få mer pop i skidan. Och den är sjukt stabil i höga farter och fladdrar inte för att va så bra flex i tip och tail. T-hall skidan och pipe cleaner är ganska lika i konstruktionen eftersom båda skidorna är gjorda för pipe/park.

/Schulle

Tillbaka
Topp