Armada AR6 eller Armada T-Hall? 09-10?

DaavidA

Ny medlem
Armada AR6 eller Armada T-Hall

vilka är bättre? eller om inga ,vilka i såna fall?

jag är nybörjare 180 cm och 78 kg om det spelar nån roll:)

Om ni är snälla kan ni också säga vilka bindnigar som passar bäst till skidan ni valde.

David-Antolak sa:
Simonski sa:
rätt mycket pengar att slänga ut om man är nybörjare?
Man måste ju börja med bra utrustning,,
Man måste börja med utrustning som passar. Och är man nybörjare kanske man ska satsa på någon nybörjar skida? Jag vet inte. Kör det du vill man vänjer sig ganska snabbt. Jag är inte vidare bra så menar inte att man måste vara bra för att ha dom värre skidorna men.

https://www.freeride.se/prylar/sear...type=4&level=med&price=&sort=1&waist=&lenght=

Där har du skidor för medelåkare.

David-Antolak sa:
victorvictor sa:
Beror ju helt på hur du åker..
jag är nybörjare sa jag
Jag syftade inte på vilken nivå du ligger på utan mer på hur och vart du åker/vill åka. Park, pist, rails, pipe, bc, puder eller kanske dom riktigt stora hoppen? Blir liksom lite lättare att rekommendera en skida då.

Jag har för mig att AR6 och T-Hall är samma skida med samma mått. Det som skiljer dom åt är flexen. T-Hall är mjuka och lekfulla och grymma till rails & butters etc. medan AR6 är styvare och mer allround, men ändå en Riktigt bra parkskida.

Senast ändrad:
Precis som victorvictor och eHolmberg skriver så köp T-hall om du vill ha en mer "lekvänlig" skida och AR6 om du vill ha en lite styvare mer all-around skida.

Skit i snacket om nybörjarskidor, det går utmärkt att lära sig på en riktigt jibbskida. Roligare att ha något bra från början.
Talar av egen erfarenhet då jag själv började åka skidor på en riktigt parkskida även om jag aldrig åkt skidor tidigare.

Dom är i princip samma skida vad jag vet? t-hall är väl kanske om möjligt ännu lite mjukare ar6? ta den snyggaste/billigaste!

T-Hall sjukt skönt och lekfullt flex som är perfekt för all slags jibbing! Superduperbra att landa med, Ar6 är inte lika kul för dig om du är nybörjare du kommer tycka att den är hård eller nått. T-hallen är en mer avancerad skida och lite dyrare ..men kanske lite bättre och mycket snyggare..!!?!!
Bindning Salomon Sth12 Oversize!! blir sääkert jättebra åt dig!
Välj T-Hall skidan och lycka till.

Snödjup

Tillbaka
Topp