Armada AR6

martindahmartin

Ny medlem
Armada AR6
Har ett par armada ar6or, och de har några gånger gått sönder på sidan, och har två gånger lämnat in dem där jag köpte dem pga det. Nu senast for jag för att kolla hur det gick med dem eftersom jag inte hört av affären på länge. De svarade att de skickats in till Armada eftersom de tyckte skidan såg så pass sönderkörd ut, så där ska armada nu kolla om de anser att jag kört för hårt, eller om det varit fel på skidan. Enligt mig har jag inte kört så hårt, har kört likadant ett och ett halvt år med ett par K2 silencer till exempel, och de har inte haft det problemet någon gång.
Skummade genom recensionerna på den här på freeride, och den enda som klagat på det misstänker jag är han som jobbar på butiken jag lämnat in dem.
Så nu undrar jag, är AR6an klen, och har någon haft samma problem som mig, eller är det ren och skär otur och jag har fått ett dålig exemplar? Och om någon haft det, hur har ni fixat det, har ni på något sätt förstärkt sidan?
Kan lägga till att repan inte var en liten repa, utan den gick in till trät och var kanske 10-15 cm lång.

Senast ändrad:
Armada AR6
Har du en repa i sidewallen? Isf låter det ju mer som att den är sprucken och är isf ett solklart reklamationsfall.

Armada AR6
Jag har ett par ar6or 08/09 som jag nu har använt en säsong. Jag har verkligen inte tagit det lugnt och de har hållt mycket bättre än jag trodde. Bättre än mina K2 silancer 07/08 (tror jag det är) som jag har använt innan.

Armada AR6
köpte ett par ar6or förra året, dom pajja efter 2 veckor fick en spricka bakom ena bindningen. Reklamera dom och fick ett par nya, har åkt på dom från halva förra säsongen tills slutet på detta år, och jag har kört rätt hårt med dom.
Det ända som är slitet är gängorna till skruvarna har borrat nya hål 2 gånger tror ja..

Du kan ha fått ett dåligt exemplar om nu sånna finns, eller bara otur som mig.

Armada AR6
okej, tack för alla svar:) det låter ju som att jag haft ett dålig exemplar då, och då får jag hoppas att jag får ett nytt par. Man får se de positivt, tur att de händer efter att säsongen tog slut, och inte mitt i vintern!

Tillbaka
Topp