ta sig runt i biarritz?

• Trådstartare Trådstartare crillen
  • Start datum Start datum
C

crillen

Guest
ta sig runt i biarritz?
är det någon som vet hur det bästa sättet att ta sig runt på biarritz är?
om det går lokala bussar eller om bil är en nödvändighet?

ta sig runt i biarritz?
Det beror ju på hur långt du ska ta dig. Jag var där nu i somras, bodde rätt nära Grande Plage, tror det hette så, och jag gick faktiskt överallt. Inte så långt som till tågstationen men pretty much överallt. Så bil verkar överflödigt såvida du inte ska utanför staden!

ta sig runt i biarritz?
Gammal tråd men ändå: jag och min kompis hade bil med oss. vi parkerade den typ utanför biarritz och promenerad överallt (barfota ;) ) allt ligger nära inom själva staden och det är för mkt bilar på en liten yta..

ta sig runt i biarritz?
det går några bussar igenom stan, jag har ingen jättekoll, åkte bara buss en gång på 1 vecka.. men annars är cykel ett alternativ. man kan även hyra moppe har jag för mig.
men bor man i närheten är det inga problem att knata runt i stan. den är inte allt för stor. se det som bra träning.

ta sig runt i biarritz?
Har spenderat varje sommar sedan jag föddes i trakterna kring btz. Ska man utanför stan är blir klart att rekomendera, för bussarna slutar gå runt åtta. Innom stan är allt på gångavstånd, hyra moppe är nog inte nödvändigt om du inte lämnar själva staden eller är sjukt lat. Fast klart, det kan bli tungt att gå runt med brädan hela tiden...

ta sig runt i biarritz?
jag har bott i närheten av biaritz i ett år, grymt bra surf! sen kan jag även rekommendera cap breton, hossegor!

ta sig runt i biarritz?
Lånar tråden lite:

Hur är det med säsongsjobb i Biarritz?
Känner att ekonomin inte kommer vara tillräckligt stark för att hänga där hela säsong utan jobb nämligen. :) Någon här som gjort surfsäsong och vill dela med sig av lite tips?

Tillbaka
Topp