Ta sig till Hemsedal från Stockholm

Criss

Ny medlem
Tja, är det någon som vet hur man tar sig till Hemsedal från Stockholm? Buss tåg byte var ?
Har precis flyttat till Stockholm så jag har ingen aning vilka bussbolag eller tåg som går härifrån.
//Criss

Tåg till göteborg och sen buss därifrån. Resdax kör hur många bussar som helst i veckan, billiga bussbiljetter om jag inte minns fel.

Jag kommer från Göteborg och mina polare åker därifrån. Jag var rädd för att det är så jag får åka.
Kändes bara som att det borde finnas bussar/tåg från Sthlm .
Frågade precis på min arbetsplats och dom vet ju knappt vad Hemsedal är för något.

Borde man inte kunna åka till Oslo och därifrån hoppa på nån av resebussarna uppåt. Hmm men verkar som att ta sig till oslo tar längre tid än att åka till gbg.

Criss sa:
Borde man inte kunna åka till Oslo och därifrån hoppa på nån av resebussarna uppåt. Hmm men verkar som att ta sig till oslo tar längre tid än att åka till gbg.
Tåg och buss till och från Oslo finns, tåget tar ca: 6-7h och är utan byten. Men att styra resa från sthlm till hemsedal i ett paket kan bli knepigt.

Om du tar dig till Oslo, så kan du byta där till tåget som går mot Gol. (Närmsta tågstation till Hemsedal) Från gol går det sedan bussar till hemsedal.tror de heter Fjord1.
Kolla: http://www.NSB.no Är ungifär som det svenska SJ.

Jag åkte från Göteborg till Hemsedal just med NSB. kostade typ 299 norska men då ingår ju inte bussen från Gol.

Flyg från arlanda med Norwegian till gardemoen(billigt ca 300-500 spænn). ta sedan tåg in till oslo s(finns dyrt alternativ - direkt eller mindre dyrt - flera stop på vægen). Från Oslo S går det bussar till Gol/Hemsedal och tåg som går till Gol. Nær du kommer till Gol står en buss och væntar på dig som tar dig till Hemsedal.
www.norwegian.no
www.nsb.no
www.fjord1.no

Finns tåg från sthlm till Oslo som går att boka både med SJ och NSB. Från Oslo går det bussar ganska ofta till Gol och de kan man förhandsboka eller betala på plats. Från Gol kan du som alla skriver ta en buss till Hemsedal, men det lättaste är om du känner någon som kan hämta med bil i Gol. Har åkt både Hemsedal - Sthlm och Sthlm - Hemsedal utan problem.

Resdax och JT-Alpin kör upphämtning i Oslo för den sista biten mot hemsedal, c:a kl 7-8 på kvällen brukar det vara. Torsdagar för det mesta...

Tillbaka
Topp