Ta tempen på nästa säsong

wannman

Ny medlem
Tänkte nu inför stundande sommar ta tempen lite på nästa års säsong.
Har nu sagt upp lägenhet och studier för att göra en säsong nästa år. Har absolut ingen aning om vart jag ska men tänkte nu börja ragga lite resekompisar då mina kamrater ligger mer åt sommarcharter hållet.

Har ni en lägenhet kirrad någonstans i Alperna med en säng över eller planerar ni en långresa till USA/Kanada?

Kom med förslag!

Simma lugnt sålänge

Om jag får ihop nog mycket pengar så blir det Fernie næsta sæsong! Annars kanske Alperna får se :D:D:D

/Ante

Vi är 3 stycken, som just nu håller på att fixa ett hus i fernie i kanada, du är välkommen att hänga med oss, låter detta intressant skriv ett PM eller mejla, eller lägg till på msn
Bohiii@hotmail.com

ha de gott !!!!

Jag ska också göra min första sässong. Vet inte rikigt var än men det blir i alperna nån stanns. Jag har inte fixat något jobb eller lägenhet så jag letar också!

Intresse finns alltså. Skönt att höra!!
Patr: Blir andra säsongen isåfall. Var i Val T för 4 år sedan. Många sköna minnen därifrån men nu vill jag nog prova på ett nytt ställe.
Offpiist: Kanada är ju aldrig fel. Men ska jag dit så krävs det en hel del slit både i sommar och i höst, så det måste jag isåfall återkomma om. Men lite planering är ju aldrig fel och det låter grymt. Har fått för mig också att det inte behöver bli så mycket dyrare att dra dit än att åka till alperna. Men som sagt. Får återkomma om det.

Sitter i samma sits jag också! Inga kompisar som vill me :/ Så lite resesällskap hade varit trevligt :)
Har du spanat in någon ort lite extra än? Själv har jag inte en aning....beslutsångest!!
Sneglat lite på st. anton men men får se va de blir!
Hör av dig om du har nåt förslag:
jonas.johnsson@rydsmk.com

Mvh Jonas

Blir Fernie før mig næsta sæsong, med några kompisar. Ska væll inte vara allt før dyrt, eftersom allt er billigare dar an i alperna, førutan flyget då!

Säker på det? Dollarn är inte rolig längre. Tänkte dessutom jobba och det känns mer aktuell i alperna än vad det gör i Kanada så där kommer pengarna in igen. Fernie verkar bli trångt med Svenskar känns det som. Både bra och dåligt får man nästan säga.

siktar på 3 månader i lake tahoe, CA igen. USA är jävligt roligt, lätt bättre än Whistler om du frågar mig. får se om det går vägen...

Senast ändrad:
Funderar också på en säsong i US nu i år!

Vart är bäst att åka? dvs. lättast att hitta jobb osv? behöver man speciellt arbetsvisum?

Hej Hej!
Jag har bestämt mig för St Anton, men samma sits som er andra, kompisarna blir antagligen kvar här hemma.....=p Men man ska inte vara rädd för att åka själv! Då har man faktiskt inte någon annan än sig sjäv att hålla reda på=) och man kommer träffa en massa kompisar! Jag håller på och kolla både boende och jobb. Sökt lite här och där.Men hör gärna av er om ni är på att dela boende.
Nathalie_snow@hotmail.com
Det är nog på tiden att hitta något nu om man ska få ett hyffsat bra jobb och boende.
OM det är någon som har varit i St A och har lite tips på var man kan få jobb så är jag jättetacksam för tips!

MvH Nathalie

Hej Hej!
Jag har bestämt mig för St Anton, men samma sits som er andra, kompisarna blir antagligen kvar här hemma.....=p Men man ska inte vara rädd för att åka själv! Då har man faktiskt inte någon annan än sig sjäv att hålla reda på=) och man kommer träffa en massa kompisar! Jag håller på och kolla både boende och jobb. Sökt lite här och där.Men hör gärna av er om ni är på att dela boende.
Nathalie_snow@hotmail.com
Det är nog på tiden att hitta något nu om man ska få ett hyffsat bra jobb och boende.
OM det är någon som har varit i St A och har lite tips på var man kan få jobb så är jag jättetacksam för tips!

MvH Nathalie

wannman sa:
Intresse finns alltså. Skönt att höra!!
Patr: Blir andra säsongen isåfall. Var i Val T för 4 år sedan. Många sköna minnen därifrån men nu vill jag nog prova på ett nytt ställe.
Offpiist: Kanada är ju aldrig fel. Men ska jag dit så krävs det en hel del slit både i sommar och i höst, så det måste jag isåfall återkomma om. Men lite planering är ju aldrig fel och det låter grymt. Har fått för mig också att det inte behöver bli så mycket dyrare att dra dit än att åka till alperna. Men som sagt. Får återkomma om det.
För mig lutar det år att jag drar till Val T. Hur var det där? Var det bra snö och off-pist? Jag är mest intresserad av puder och park.

Har samma problem som typ alla här verkar det som=). Vill till alperna 09/10 men kompisarna här hemma vill stanna kvar i skolan. Så jag åker gärna ner med några härliga ski/brädåkare. Har inte bestämmt vart jag vill men har hört mycket gått om Charmonix men är öppen för alla förslag. Åker skidor och kommer göra min andra säsong efter en vinter i Åre. Hör gärna av er jerker_898@hotmail.com börjar tröttna på värmen och längta till kylan igen!

i vinter är det val thorens och tre dalar som gäller! har fullt i mitt boende men om du vill kan du få lite kontakter till de vi hyr av!

Planerar en roadtrip genom alperna med en polare, börjar i mitten på Januari och lär va borta en månad eller två.. taggad!

//Baelter
Jag skulle gärna vilja ta emot lite kontakter. Kan va bra att få lite alternativ. Varför valde ni just Val Thorens? Vad anser ni bäst med den orten??

//Nomme
Vart har ni planerat att börja eran Roadtrip? skulle va kul att få lite info om resan och varför ni valt som ni gjort??

Blir min första säsong till vintern och har börjat leta nu men vet inte vart det bär av. hade tänkt lära mig tyska på köpet så någon ort där de talar tyska. Fick inte någon polare med mig heller men det är bara att köra på!
Kom gärna med förslag i Schweiz eller Österrike! Funderar på Saas Fee (någon som har erfarenhet?)

Varför är det så många som tror att det är så mkt dyrare med kanada än vad det är med europa? Om man inte jobbar så tror jag bestämt att det är billigare med kanada än cham/anton o många andra ställen.

patr sa:
Det är väl igentligen bara resan som är dyrare med kanada.
exakt. Sen är det mesta billigare. Mat, boende och liftkort. Sprit kostar väl mindre om man inte köper ute...får då är det i regel billigt. 3dollar corona i Whistler tex

Tillbaka
Topp