floorfilla
Ny medlem
Ta tjänstledigt för att säsonga?
Tjena!
Jag hade stora planer i för en säsong i alperna nu när jag gick ut skolan i somras.
Dock splittrades alla planer då jag blev "headhuntad" och fick erbjudande till ett jobb jag bara inte kunde tacka nej till.
Nu är det så att jag sitter deprimerad över alla som åker ner och säsongar, och känner att jag måste ta tag i livet och göra det jag längtat efter sedan jag var 12 bast - SÄSONGA!
Nu är det så att jag har en fast anställning i en nystartad butik (chefsroll, dock fortfarande under prövotiden), där jag tjänar helt ok pengar (två månader sparande räcker till en säsong).
FRÅGAN LYDER:
Hur uppfattar arbetsgivaren frågan om tjänsteledigt för att åka skidor?
Vilka regler gäller?
Är det fel att be om tjänstledigt efter bara 4 månaders anställning?
Vad är oddsen för att jag får behålla min roll i företaget vid hemkomst?
HJÄLP!!
Jag hade stora planer i för en säsong i alperna nu när jag gick ut skolan i somras.
Dock splittrades alla planer då jag blev "headhuntad" och fick erbjudande till ett jobb jag bara inte kunde tacka nej till.
Nu är det så att jag sitter deprimerad över alla som åker ner och säsongar, och känner att jag måste ta tag i livet och göra det jag längtat efter sedan jag var 12 bast - SÄSONGA!
Nu är det så att jag har en fast anställning i en nystartad butik (chefsroll, dock fortfarande under prövotiden), där jag tjänar helt ok pengar (två månader sparande räcker till en säsong).
FRÅGAN LYDER:
Hur uppfattar arbetsgivaren frågan om tjänsteledigt för att åka skidor?
Vilka regler gäller?
Är det fel att be om tjänstledigt efter bara 4 månaders anställning?
Vad är oddsen för att jag får behålla min roll i företaget vid hemkomst?
HJÄLP!!