Tack Johan Engqvist!

• Trådstartare Trådstartare JCM
  • Start datum Start datum

JCM

Ny medlem
Tack Johan Engqvist!
Sponsorer behövs omedelbart, det skall nämligen köpas Bob. Enligt aftonbladet köster en bättre beg 2-manna dambob 532.000 SEK, så det blir la nåt sånt då. Vilket ställe är då bättre att börja leta efter dollars på än hos Freeride:s well connected och välbeställda användarklientel? Betänk att inget belopp är för stort för att vi skall kunna tänka oss ta emot det. Tack Johan Engqvist http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,127922,00.html för inspirationen, givetvis bär Ludmilla också en viss del i det hela också - MEN nu skall Sverige sättas på Bobsleighkartan!

Målet är svenskt OS-guld i 4-manna Bobsleigh för herrar i OS 2006 i, tror jag, Torino http://www.torino2006.it/eng/index.asp - enkelt va?

Det började med att köpa Bob - och har nu kommit dithän att det som mest eftertraktas är personliga känningar hos Anna Bråkenhielm på Strix. Det som började som svenskt OS-guld i 4-manna Bobsleigh för herrar i OS 2006 har nu blivit dokusåpan BOBBEN! En ny subgenre - numera kallad realsportdokusåpa mot OS-guld i Bob 2006 - inom denna så moderna typ av TV-program, men med nya möjligheter.

Fyra långa säsonger med spänning, hjältemod, bedrövelser, utmaningar, motgångar, kärlek, våld, övertramp och naket. Inte fan kommer träningen förläggas till Hamarstrand eller Lillehammer. Icke! Det skall vara fart å flärd. Det skall vara Jet Set, St Moritz, Cortina etc. Tävlare skall sparkas, rekryteras, förödmjukas, gråta ut i kvällspressen, erkänna sin latenta homosexuella läggning, vara med hos Luuk, vika ut sig i Playgirl, jaga Persbrandt på Baggegalan - all publicitet är publicitet. Kanske vissa släpper laviner i Åre Torg under sin lediga tid? Vem vet innan avsnittet gått - ingen!

En svensk folkrörelse skall startas. Kvinnor och morske män skall gå man ur huse för att hylla sina bobhjältar när vikingarnas erövringståg beger sig mot norra Italien och de plundringsbara trakterna därikring. Folkabussarna med Deadheads skall redan följa cirkusen åratals innan - dels för att vara med i TV dels för att det verkar vara festliga typer de där Bobåkarna. Mycket spännande blir det när Herrboblaget representerar Sverige i Melodifestivalen och åker på folkparksturné för att möta alla fans som köpt skivan (Pistvakt, släng er i väggen!).

Självklart behövs det en omfattande stab för att kunna göra bra resultat under de världscupssäsonger som genomförs innan 2006, dels för att kunna hitta på absurda galenskaper som borgar för bra TV samt till fantastiskt tokiga rubriker i våra kvällstidningar och på Internet.

Jag ser redan Ace_DG som naturlig Fystränare & pilot samt HitMe som teknisk chef. ElPerro får bli Eventcoordiator & Lasse Kongo. Jerker e ju given för mental träning och skit-Morten är materialansvarig. Kanske skall man ha några löpkunniga typer som skall kuta igång bobben, men sånt brukar lösa sig efter ett tag. Däremot anser jag Kenny Bräck vara given som chaufför. Själv ser sig undertecknad enbart i den humbla rollen som World Wide Creative Director - som vanligt kan tilläggas. Men den kringresande cirkusen skall vara OMFATTANDE. Glöm som sagt inte att det skall göras bra TV så många är de strån som skall Stakka:s på Bo.

Bidra gärna med lite tankar innan jag drar över synopsiset till Strix.
Let"s get rich, famous and laid - not necessarily in that order.

Tack Johan Engqvist!
Det är sån"t här som kommer få Sverige på fötter. Bobsåpan och bobvalet kommer avgöra Sveriges framtid. Hur det går i riksdagsvalet är av klart underordnad betydelse. Själv hade jag planer på att lansera TV-progrmmet "riksdagen" där ett stort antal svenskar skall försöka sköta ett land (Sverige) och en efter en blir utröstad till endast 349 återstår och dessa vinner priset att få sköta landet de närmaste fyra åren. Bob-iden slår givetvis detta med hästlängder. Snabbare, Snyggare och med herr Enquist med i stallet, SNIKNARE.

Den som kollat in bob på Eurosport vet att det är rysligt fina presentationer av åkarna, som alltid iklädda sina så föredömligt åtsmitande gummikläder. Vi kommer ta detta till nästa nivå och sätta rekord i snygga dräkter, det kan jag redan nu lova. I vår satsning kommer inte bara åkarna vara snyggt klädda. Hele staben kommer allt som oftast till de välbesatta presskonferenserna iklädda speedsuits, (alternativt stilfullt iklädda bar underkropp givetvis).

Jag skall redan idag dra iväg ett mail till SSAB, KTH, Chalmers och Strategiska forskningsstiftelsen för att starta ett forskningsprojekt om is, stål och friktion. Förhoppningsvis kommer SAAB och hela IG JAS att ställa resurser till förfogaden för framtagande av en helt ny bob. Till nästa år kommer SAAB att skippa samarbetspartnern Salomon och slippa bli förknippade med tönt-sporten ski-X. Nu blir det BOB som gäller - köp en SAAB och vinn ett åk i Sveriges 4-mansbob. Rubrikerna efter kraschen med privatpersoner i boben och en förstörd bob skaper mer publicitet, mer sponsorer och mer klirr i kassan.

Givetvis skall vi också ha egna dopingskandaler och rykten om sexorgier på de gemensamma dam- och herrträningslägren kommer vara förstasidesstoff hos alla kvällstidningar.

När börjar vi?

HitMe (Technical director of the Swedish 2005 bobsleigh team)

Tack Johan Engqvist!
Jag utgår ifrån att en webkamera redan nu håller på att sättas upp i BOBgaraget så att vi kan följa ALLT på Freeride i LIVEsändning!

Kommer ni att satsa på att träna BOB på snö (läs is) eller är den (träningen alltså) enbart inriktad mot rampåkning på varvsområdet?

Undrande / MM

Tack Johan Engqvist!
Jag har redan börjat att hålla uttagningar för tänkta deltagare i teamet. Vi måste blanda in lite lokala kändisar och annat löske-folk. Det har visat sig att det fungerar bra på den kräsna dokusåpa-publiken.

Jag har en kandidat till programledare som verkar gå hem i stugorna http://hem.passagen.se/armstron/arne/ , han är också glad i spriten och gillar fruntimmer vilket kan ses som en stark merit.

Som Bad-ass föreslår jag http://www.cederling.se/micke.html , den här killen klara ej ens av att betala notan på krogen utan att slå ned en eller två kypare. Har dessutom skumma polare.

Som försvarare av Bobmaterial tror jag att en blandning av dessa killar skulle passa utmärkt
http://www.pancrasegym.com/Shooto/shooto.html
http://www.mil.se/fmforum/297/nyheter2.htm
http://www.algonet.se/~hamchs/

Några Tutt-lisor finner vi lätt bland dessa förmågor! http://www.slitz.se/expo/index.html

Tack Johan Engqvist!
Jag slänger in 7 till potten, eller vänta jag drar till med 12 på en gång. Inget jävla feg spel inte...
Kan väl ta och ställa upp med mina muskulösa ben som på skjutare!

Tack Johan Engqvist!
För ytterligare skandaler kan jag lätt plocka ihop ett team av -87 års modells "fluff-girls" att följa med på turnen för att bl a ansvara för herrarnas intimhygien?

Tack Johan Engqvist!
87:ans modell ska gärna vara lågmilare, färre än en ägare är ultimat. Alkohol och andra laster, som t ex rökning, är förbjudet från start, sånt ska påtvingas efterhand så att renovering/utbyte sker årligen. Detta med att slita ner rekordeliga kjolstyg i fördärvet kommer att väcka starka känslor bland landets alla feminister vilket direkt kommer att resultera i obeskrivligt stor exponering i media. Var det inte bra tv vi skulle ha, för sponsorernas skull?

Tack Johan Engqvist!
Kära Vänner!?

Jag ber återigen att tacka för förtroendet. Det skall bli mig en sann ära att få ansvaret för såväl transporter såväl som den fysiska utvecklingen för gruppen.

Ok team, hör upp här nu!

Vi ligger lite halvrisigt till i innevarande säsong så att säga, så i nuvarande läge får det bli enkom snabba och ojusta metoder på vägen till rikedom, berömmelse och horisontalläge (det ena utesluter mycket riktigt inte det andra, och ordningsföljden är helt oväsentlig). Är detta nån sorts halvhjärtat försök till möblering, eller skall världen påvisas var chiffonjongen slutligen skall så?

Nåväl. Vi anklagar omedelbart Schweizarna, Tyskarna, Sur–Österikarna och Jänkarna för intag av Fenedrin, Meskalin, Rhohypnol och EPO, samt att deras dräkter har får lågt cW-värde (fill me in HitMe), samt att hemligheten med dom utfällbara isdubbarna i skorna slutligen är avslöjad. Vidare har Amrisarnas bobmedar en otillåten metallegering som pga sitt innehåll av utbränt uran och iridium definitivt är förbjuden i den bebyggda världen utom möjligen på partikelforskningsinstitutet CERN och i där deras tjockaste blykammare. Detta har nu nått Eurosport, Sky News, CNN, Bild-Zeitung, News of The World m fl kritiskt granskande och sanningsenliga medier. I detta kaos och kakfoni av illvilliga rykten har samtidigt våra agenter http://www.slitz.se/expo/index.html approachat respektive länders coacher, tränare, chaufförer och medelst det s k ”ryska svaltrixet” raskt satt hela surven ur stridbart skick. 36 timmar efter detta börjar SYNNERLIGEN ekivoka alster dyka upp på internet och på diverse tidningsredaktioner. Skandalen är nu ett faktum och respektive länders förbund ser sig nödsakade att dra tillbaka sina hårt sargade landslag för kraftig konsolidering på hemmaplan. P g a den oerhörda prestigeförlusten utsätts nu de ansvariga för diverse offentliga hearings där dom får schavottera inför nation, förbund, klubb, föräldrar, fru, barn, hund, katt och hamster.

Under tiden har teamet druckit upp Champagnen i St Moritz, fått waxgänget att vaxa upp skalet, medgänget att polera medarna och ”Drinks and Beverage”-detaljen att dra till Champagne (och Cognac) för att bunkra .
De fåtaliga slokörade sopteam som finns kvar i leken, Kazakstan, Lettland m fl har plötsligt blivit väldigt övertygade av http://www.mil.se/fmforum/297/nyheter2.htm att mest slököra nerför, och varför inte stanna till lite tjusigt sådär och ta en Coke också?.

Vi staplar däremot seger på seger, åker i spegelklädda hissar till dom högst belägna budoirerna St Moritz lyxhotell, upp till äckligt rika Schweiziska och Amerikanska änkor som inte vill nåt hellre än att förevisa en trikåklädd segrare segraren sanna och rättfärdiga pris. Vi torde nu befinna oss i himlen! Och vilken himmel sen!

Vi har nu visat placeringen av en liten Chippendale, men the best is still to come. En ny säsong skall prepareras. Vi sportentusiaster har ju alla sett att Jamaca är en stor och framstående bobnation, så var annars skulle ett sådant träningsläger placeras. Här finns ju oanade möjligheter i form av rhum, reggae och rastachicks för avspänd uppladdning inför en mördande ny säsong.

Allt inför de allseende kamerorna och den glosögda allmänheten oförställda nyfikenhet.

Jag SER, JA, JAG SER! att vi kommar att bli just rich, famous and laid - (not necessarily in that order).
Sanka, ah you dedd? Jah, soon maahn!

För f-n team, skärp till er nu!

Ace da Coach, och inget annat, kom i håg det!

Tack Johan Engqvist!
Gött, nu är det bara att ställa upp i Pulka VM i åre 2007 så är du en bra bit på vägen!

Tack Johan Engqvist!
I kölvattnet av detta storslagna projekt förväntar jag mig en diger utvärdering kring misslyckandets orsaker.

Vad blev av bobsatsningen? Inte lät ni er slås ned av ett simpelt litet dopingavslöjande? Herregud, det var ju en del av planen;

"Givetvis skall vi också ha egna dopingskandaler" /HitMe

Snödjup

Tillbaka
Topp