Tåg till St. Anton?

rarre

Ny medlem
Tåg till St. Anton?
Hej!
Ska ner till Anton i Januari och har bestämt oss för att åka tåg. Har googlat på saken en hel del men inte hittat något vettigt. Var bokar man eg. biljett? Hur ska man åka samt vad går en biljett på ungefär?
Tack på förhand!

Tåg till St. Anton?
På www.bahn.de finns från köpenhamn till St Anton. Om ni åker från Gbg så kör http://www.swebusexpress.se till Köpenhamn från typ 150.-
Hur man får reda på totalpriset verkar vara ett mysterium, men om man "hackar upp" resan så kan man se på ett ungefär. Antar att man får maila dom om man vill veta exakt (?).

Tåg till St. Anton?
Teufel sa:
Manitou sa:
Ring SJ eller gå till närmaste kundcenter.

1000spänn om du åker Köpenhamn-München-Wörgl-St Anton. Tar 19h...
Några tågbyten? förutom wörgel-st Anton?
Såvitt jag fattat det är det byte i München och Wörgl, men de är inte obskyrt långa. Har 30min på första och 1h på andra. Fördelen är ju att man inte behöver oroa sig om övervikt, pröjsa extra för skidor, att något skickas till fel ställe etc.

Tåg till St. Anton?
Word, tåg blir både billigare och lättare imo. Man måste ju ändå åka tåg från Innsbruck/Zurich, och Zurich flygplats/tågstation är två stora mysterium.

Tåg is the shit!
/A

Tåg till St. Anton?
hm, ser nu att länken inte fungerar optimalt, scrolla ner och välj St Anton am Alberg och tryck på search så får du upp listan med avgångarna från København H

Tåg till St. Anton?
Skitnajs hörni, tack för alla svar! Ska se om vi inte flyger ned ändå, går på 80€ och vi ska köpa det mesta därnere så kan vara värt för nedresan hursomhelst!

Tåg till St. Anton?
Vi åker från köpenhamn-münchen, münchen-innsbruck och sedan innsbruck-st anton (det senaste med buss). Natttåget har vi bokat via www.bahn.de, vilket är att föredra framför att göra det via SJ. SJ tar nämligen en hyffsat maffig avgift för att hjälpa dig.

Vi åker för 1.100/pers och då har vi sovvagn.

Peace

Tåg till St. Anton?
Jag flög T/R till Zurich för 1400 med Swiss Air, där det ingår skidor/snowboard i priset. Där kan man dessutom pressa in kläder i skidfodralet då det kan väga en del. Tåg från Zurich kostar väl runt 300 kr en väg tror jag. Känns ju som den bekvämaste vägen i mina ögon. Dessutom kan man köra en skön partynatt i Zurich som kan erbjuda ALLT! :P

Tåg till St. Anton?
Ring sj så hjälper dom till att fixa smidigaste resrutten. Dom kan också hjälpa till att boka alla tåg. Så slipper man gå in och fixa det på olika sidor.

Vi köpte interrailkort-vilket kostar 1850 kr typ.Och sen 250 kr extra om man vill ha liggplats på nattsträckan mellan köpenhamn o münchen.

Då åker vi köpenhamn-münchen-wörgl-St Anton..precis som nån annan skrev här..
Tar runt 19 timmar. Och det är det värt!

Tåg till St. Anton?
M4ddee sa:
Ring sj så hjälper dom till att fixa smidigaste resrutten. Dom kan också hjälpa till att boka alla tåg. Så slipper man gå in och fixa det på olika sidor.

Vi köpte interrailkort-vilket kostar 1850 kr typ.Och sen 250 kr extra om man vill ha liggplats på nattsträckan mellan köpenhamn o münchen.

Då åker vi köpenhamn-münchen-wörgl-St Anton..precis som nån annan skrev här..
Tar runt 19 timmar. Och det är det värt!
1850?!?!?! Det kan man ju lätt flyga för och om nu flyget skulle kosta något mer så får ni ju räkna med att ni kommer bränna några hundra extra på vägen ner då det alltid är dyrt med mat på tåg och tågstationer istället för att snabbt, enkelt och utvilat komma till st anton för att nästa dag vara fräsch om man nu ska söka jobb eller dylikt.

Är det verkligen värt att spara eller kanske tom förlora 100kr för 19 timmar på ett tåg med massa tung packning...

EDIT: Plus 250 för liggplats?! då är det ju verkligen billigare att flyga, speciellt med tanke på att för det priset så får du tur och retur så då slipper du betala tåget hem också, TÅG ÄR DYRARE!

Senast ändrad:
Tåg till St. Anton?
Vi åker inte tåg för att det är billigare :P

Men vetefan om jag litar på att fem par skidor kommer fram hela? Eller överhuvudtaget..

Senast ändrad:
Tåg till St. Anton?
M4ddee sa:
Vi åker inte tåg för att det är billigare :P

Men vem fan litar på att fem par skidor kommer fram hela? Eller överhuvudtaget..
Okej då är det en annan sak, bara så många som tror det är billigare. Hittade för övrigt t.o.r biljett från 2200kr med utresa i semtember och hem i aprill på www.luftgrop.se Kolla även www.swiss.com

Jag skulle bara bli glad om mitt bagage försvann. Pjäxor är det enda som är hemskt att förlora men dom har man ju ändå alltid som handbagage. Försvinner bagaget eller går sönder är det ju bara att casha in från försäkringsbolag hemma och från flygbolaget, gör man rätt går man plus på förluster. Du kan tom köpa nya kläder på flygbolagets bekostnad medan dina är borta plus att du får behålla dina gamla när dom dyker upp.

Tåg till St. Anton?
Men orka det krånglet för att få nya prylar haha!

Jag ska hem över jul, och då flyger jag tur o retur för 2200kr..Så att visst. Flyg är billigare. Men som sagt. Gött att veta att alla prylar kommer med ner med en gång :P

Tillbaka
Topp