Taggad arbetskraft finnes! :-)

Eric

Medlem
Vet inte om man får göra så här på forumet... men jag har ett väldigt långt jullov att fördriva, och vill gärna tillbringa mycket av tiden i Åre. Funderar på om det finns någon som behöver arbetskraft av något slag i några veckor, typ mellan 27:e dec och 15:e januari.

Natt-/tidig morgonjobb vore ultimat, annars är jag nöjd med (i princip) vilket skitjobb som helst som gör att man går något mindre back av Åre-vistelsen. Har bil och boende ordnat.

Har ABE körkort och skoterförarbevis. Varit heltidsanställd linjemontör i tre år och för övrigt bl.a. jobbat som tidningsbud, som bonddräng och med att bre mackor till bensinmackar. Pluggar nu till civilingenjör i maskinteknik.

Någon som har förslag på var man kan vända sig, eller som själv behöver hjälp med nåt mot lite ersättning?

God Jul!
Eric

Jag undrar vilken arbetsgivare som ger ut ett jobb som "skitjobb".

"Vi söker en ung arbetsvillig pojk till ett riktigt skitjobb, vi har inga krav på varken dig eller din förmåga!"

Låter lite fel va...

Hehe, kan finnas en poäng där :-) Men det sägs att ärlighet varar längst...

Det är väl inget bra språkbruk, men läser man mellan raderna så finns det ju helt klart annonser som ser ut som ditt exempel.

Edit: ordboksfel i luren....

Senast ändrad:
Tänkte bara berätta att det gick fint. M.h.a. en bra kontakt hittades städjobb på ett visst hamburgerhak på morgnarna 06-10 alla dagar utom två under mitt jullov.

Helt perfekta tider för ett extrajobb om man vill åka mycket skidor, tyckte jag, men det visade sig att det inte fanns några andra sökande till jobbet. Efter att ha pratat med en del säsongsarbetare verkar det dock som de flesta säsongare inte åker skidor över huvud taget, det är utelivet som lockar med Åre...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp