tål flashminne kyla och stryk

• Trådstartare Trådstartare F-T
  • Start datum Start datum
Har för mig att flashminnen ska tåla stryk o skakningar bättre än hårddiskae i alla fall, men när det gäller kyla har jag jag ingen aning.

Kyla gillar väl ingen elektronik egentligen men flasminnet tål det nog mer än vad en hdd gör.
De är bara lägga kameran innanför jackan när du inte använder den.

eftersom flashminne inte kräver några rörliga delar tål dessa mer stryk än dv och hårddiskskameror, observera mer stryk. det största problemet med att använda kameror i kyla är att batterierna urladdas fort.

Eftersom det inte finns någon roterande platta som en nål ska skriva på så är självklart flash-minnen mer stryktåliga än en hdd... Kraftig kyla laddar ur batterierna som sagt. Senast jag var i fjällen hade jag lap top i bilen i ganska rejäl kyla och batteriet var tomt när jag kom tillbaka. Dagen efter hade jag datorn i en kylväska vilket resulterade i nästan fullt batteri efter en hel dag. Så ett förslag kan ju vara att köpa en liten kylväska att ha kameran i i ryggsäcken....

Jag förstår inte riktigt.. Du säger att batterierna blir urladdade av kyla, och så tipsar du om en kyl väska?!

Produkten heter ju kylväska men borde ju snarare benämnas "Temperatur-väska". Väskan skyddar ju åt båda hållen...

Tillbaka
Topp