tanner hall summer training

Technique;

Man blir förvånad. Är man i ett forum tjänar man självklart på att förmedla sitt budskap, så att andra kan läsa det. Man bör därför kanske inte skriva talspråk etc. etc. Detta är min ringa åsikt.

Vad är din syn på kommatering? Jag lärde mej till exempel i skolan att ett kommatecken skall sättas kring ickenödvändiga bisatser bland annat. Men inte nödvändiga bisatser. Men eftersom jag rent allmänt inte är säker på att skolan fungerar, eller hade några normala svenskA-lärare så lyssnade jag inte så noga. Att lyssna på mordiska feminister som ville att jag skulle analysera Karin Boye's Best of, var inte riktigt vad jag ville då. På lite äldre dar har jag självklart lärt mej uppskatta Fru Boye's alster. Men inte i min ungdom.

Hur tycker du som självutnämnd språkpolis att man ska gå tillväga för att skilja på nödvändiga och icke nödvändiga bisatser? Vilka bisatser i min text anser du lider av dålig kommatering? Jämfört med din kommatering?

Strukturen hur menar du då? Att jag inte hade tydliga rubriker och underrubriker i mitt inlägg? Styckesindelning?

Vad är din definition på "meningsutfyllnad"? Jag blir lite nyfiken här.

När argumenten tar slut, så ger vi oss på språket? Lite billigt? Det är alltid lätt att kalla någon, bränd, blåst eller korkad. Men att med sakliga argument visa detta, blir ofta lite krångligare eller? Så att börja klaga på mina och andras språkkunskaper när argumenten sinar håller fan inte grabben. Dra upp byxorna och börja om från början. Eller just, vänta nu du drog dej ju ur diskussionen lite lägligt. Man blir som sagt förvånad.

Och vad gäller lämplighetprövningen, skulle jag inte klara den så skulle jag acceptera och hålla mej borta från freeride. Detta med en skön tillfredsställelse om att kvaliteten på detta skidforum skulle höjas. Då skulle jag kanske äntligen kunna sova på nätterna.

kan inte alla som inte vet vad de pratar om hålla inne sin åsikt? bara för att de har en så måste de inte genast skriva den på internet? (ja totalt riktat mot snowboard åkare som typ säger att tanner hall är en pudertönt som kör fett flaxigt och spin-to-win)
det är ju fan pinsamt, som om jag skulle kolla på gymnastik i OS och försöka äga upp domarna, komentatorerna och gymnasternas tränare även fast jag inte vet ett skit..

Tillbaka
Topp