Tärnaby/hemavan

Tärnaby/hemavan
Jag åkte 104 dar i hemavan, säsongen 99 och jag tröttnade inte, tvärtom bäst i sverige. Hemavan är bra.

Tärnaby/hemavan
Tärnaby/Hemavan är grymmare än i katalogen!

Där finns nog Sveriges bäst bevarade Offpist, det går nästan alltid hitta lössnö...

Hoppas du besöker stället i vinter

Tärnaby/hemavan
Nog finns det svenska ställen som slår tärnaby/hemavan på fingrarna rejält. Offpisten i kobåset i hemavan är dock superb. Tärna har ju ypperlig pipe o jumps i almänhet. Är det offpist som gäller är det bättre att du åker till Kittel som ligger i nästa dalgång

Tärnaby/hemavan
Tärnaby/Hemavan hade 90 cm snö 20 November....

Nu har det sjunkit ihop lite men det är fortf ca 65 i snitt skulle jag tro.

21 Dec åker jag hem för att fira Jul.... 200 meter från liften /-)

Jag har lite förkärlek för Tärnaby mot Hemavan eftersom jag vuxit upp i de backarna.

Ha det bra

Tärnaby/hemavan
Ett helt Ok ställe. Jag har fått ihop 5 dagar hitils denna säsong och far nog upp om ett par helger igen.
Jag var uppe helgen när det var en meter där och det var första helgen dom öppnade Kanahobbs-liften samt att dom hade inte pistat ett enda spår ner, så det var ca: 40cm lössnö åkning hela helgen.
Jag tror aldrig det tidigare rådit sådana förhållanden i Sverige så pass tidigt som i mitten på november, helt super.
Jag har åkt väldigt mycket där och kan med gott samvete rekomendera stället.

Hare gott/Jange

Tärnaby/hemavan
Heltberoende på väglag, bil, väder och trafik...

Skulle säga ca 12-14 h (på sommaren brukar det bli ~10)

Kör bara INTE E4 till Umeå och sedan E12 Tärnaby....

Brukade åka den sträckan ett par gånger per år. Nu var det iofs ett tag sedan. Om jag inte missminner mig så är det perfekt att köra Stockholm - Sundsvall - Bispgården - Vilhelmina - Storuman - Tärnaby. Nåt sånt

Kolla dock upp detta först. Men den vägen brukar det vara väldigt lite trafik och bra vägar.

Det är en mardröm att sitta på E4 med salt, slask och långtradare

my 0.02$

Tillbaka
Topp