Tävling Alpingaraget Norröna Lofoten Overall

EnterMan

Ny medlem
var det någon mer än jag som la ett bud på Norröna Lofoten overallen som Alpingaraget hade ute?
Den gick ut på regelrätt auktion där högsta unika bud vann en limited Lofoten overall samt ett deltagande i purefreeridecamp, sen helt plötsligt innan sista auktionsdatum försvann tävlingen och inget mer hördes om den.
Verkar som att dom la ner den tävlingen då ingen vinnare annonserats och kunde dom i så fall inte stå fast i vad dom lovde utifrån vad det högsta budet var?

Luktar bluff, båg och skitig reklamannonsering

EnterMan sa:
var det någon mer än jag som la ett bud på Norröna Lofoten overallen som Alpingaraget hade ute?
Den gick ut på regelrätt auktion där högsta unika bud vann en limited Lofoten overall samt ett deltagande i purefreeridecamp, sen helt plötsligt innan sista auktionsdatum försvann tävlingen och inget mer hördes om den.
Verkar som att dom la ner den tävlingen då ingen vinnare annonserats och kunde dom i så fall inte stå fast i vad dom lovde utifrån vad det högsta budet var?

har aldrig luktat på en bluff men en båg kan både dofta gott och lukta äckligt beroende på hur länge djuret har varit slaktat och förvarats. annars har rökt båg en god doft!

EnterMan sa:

Nu är det väl så det inte ens är Alpingaraget som står för tävlingen utan Norrøna om jag inte har fel. Finns två sådana overaller i Sverige. En på Skitore.se och på Alpingaraget och pengarna skulle oavkortat gå till något gått. (WWF på den från garaget) Läs mer här: http://www.norrona.com/en/main/blog/ På skistore så ligger den fortfarande ute: http://www.skistore.se/catalog/information.php?info_id=10

Edit: Har du varit i kontakt med Alpingaraget i stället för att skriva massa saker här?

Senast ändrad:
helt OT nu, men ändå om alpingaraget, är det inte lite knas att k2 Kung Fujas kostar 5,5k på skidbutiken.com och 6,7k (om jag inte minns fel) på alpingaraget? Lite knas tycker jag det är i alla fall.

OnT: Jag har inte hört något om tävlingen.

R-R sa:
helt OT nu, men ändå om alpingaraget, är det inte lite knas att k2 Kung Fujas kostar 5,5k på skidbutiken.com och 6,7k (om jag inte minns fel) på alpingaraget? Lite knas tycker jag det är i alla fall.
Inte konstigare än att du vill ha drygt 4000:- för ett par railade Alpha 2 med bindning och Sport-Conrad tar strax över 4500:- för ett par nya med griffon.

Dustbin_Dan sa:
R-R sa:
Inte konstigare än att du vill ha drygt 4000:- för ett par railade Alpha 2 med bindning och Sport-Conrad tar strax över 4500:- för ett par nya med griffon.
4200:- var det till och med.. Sjukt överpris...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp