Team Sportia i ekonomiska svårigheter

Publicerad i dag, 10:31

Team Sportias huvudkontor har inte kunnat betala ut löner till sina anställda under maj månad. Orsaken ska vara att företaget saknar pengar.

Uppgifterna kommer från Sveriges Radio P4 Jönköping. Enligt P4 Jönköping så har även banken fryst företagets tillgångar.

Team Sportias styrelseordförande och tillförordnade vd Lars Stenberg säger dock till P4 Jönköping att lönerna till de anställda ska betalas ut under nästa vecka och att det inte föreligger något konkurshot.

Sportfack har sökt Lars Stenberg för en kommentar.

======

Uppdaterad 11:51 Vi har nu hört från leverantörer att Team Sportia ställt in sina betalningar. Vi söker folk på Team Sportia för att få det bekräftat.

Skulle vara sjukt tråkigt om Team Sportia skulle gå i konkurs. Mycket bra sport affär enligt mig, kanske inte på skidsidan men övrigt. Skulle varit ett gyllene läge dock för Stadium om detta hade inträffat. Team Sportia ses ändå som den enda riktig stora kedjan som kan konkurrerar med Stadium ser jag de som. :)

Det är väldigt tråkigt. Personligen gillar jag Team Sportia mer än Stadium. Team Sportia har i överlag bättre grejer där i min mening.

Nu är jag inte helst påläst, men jag är rätt säker på att den överhängande massan av team sportia-butiker är franchise, så bara för att team sportia centralt går i putten är det långt från säkert att alla team sportia-butiker gör det! Med det sagt håller jag med om att det vore tråkigt om det gick den vägen.

Jp-95 sa:
Skulle vara sjukt tråkigt om Team Sportia skulle gå i konkurs. Mycket bra sport affär enligt mig, kanske inte på skidsidan men övrigt. Skulle varit ett gyllene läge dock för Stadium om detta hade inträffat. Team Sportia ses ändå som den enda riktig stora kedjan som kan konkurrerar med Stadium ser jag de som. :)
Intersport är väl något "högre upp" som konkurrent mot Stadium (?) ser jag de som :)

Vattendroppe sa:
Nu är jag inte helst påläst, men jag är rätt säker på att den överhängande massan av team sportia-butiker är franchise, så bara för att team sportia centralt går i putten är det långt från säkert att alla team sportia-butiker gör det! Med det sagt håller jag med om att det vore tråkigt om det gick den vägen.
Helt rätt, det finns totalt 126 Team Sportia butiker men det är bara 8 butiker som ägs av Team Sportia centralt. Den verkar som franchisetagarna nu får skjuta till mera pengar för att det ska kunna drivas vidare.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp