Technica Icon Carbon

Technica Icon Carbon
Carbon pjäxan från Technica finns med olika utbytbara skal. Orange-Orange=mjuk, orange-svart=inte så mjuk, svart-svart= inte alls mjuk
Frågan är om den hårdaste inställningen bara passar portnötare eller om en vanlig offpistjök också ska välja den inställningen?
Någon som provat de olika varianterna?

//GoFat

Technica Icon Carbon
Technicas Icon Carbon ja. köpte den innan jag stack ner till Chamonix första säsongen för två år sedan. Den passade perfekt satt stenhårt och var en dröm...tills mina vader inte pallade med. Det är kanonskönt när de sitter jättetight och det knappt flexar någonting men det tär ganska hårt på en också. Jag har under dessa säsonger haft små problem som bara blir värre och värre och senast ställde till det ordentligt. Eftersom det slet så på mina vader blev det till slut så att jag inte kunde spänna pjäxorna särskilt hårt och inte orkade hålla emot. Detta trots att jag böt till de mjukare skalen senare.

Nu ska det ju sägas att jag är en ganska lätt åkare (70kg) och en mer väl tränade person säkert skulle tackla det hela bättre men det känns för jävligt när man måste låta bli åkningen två veckor i skiftet Mars/April. Jag skulle rekomendera något mjukare.

Min åsikt. Oskar

Technica Icon Carbon
Jo men visst Svart- svart är ingen idé om du är tjej.. Jag skulle föreslå att köra Svart- orange, (stark tjej el. bra kille)om du vill köra offpist eller liknande eller helt enkelt är en god åkare !! Orange - orange har jag inte testat ... // Ztinoo

Tillbaka
Topp