Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag har dammodellen 105. Riktigt nöjd. Vad var frågan?Va tycks om TECNICA COCHISE 130 DYN
undrar bara va folk tycker om model, om den presterar som den skaJag har dammodellen 105. Riktigt nöjd. Vad var frågan?
Jag använder gåläget hela tiden så fort jag tagit av skidorna. Grym skillnad för gåkomforten även på korta sträckor, speciellt vid trappor osv. Nackdel enligt vissa är ju att flexet kan bli sämre, mindre hårt eller mindre progressivt.En fråga från publiken, kapar tråden (Sorry!) allmänt angående pjäxor med gåläge…
Jag vet att gåläge är avsett för turande i första hand och vi turar inte.
Har man ändå nytta av gåläge i pjäxor, t ex vid längre anmarscher (med skidorna på axeln) på platten till afterski, skidbuss, parkering etc…?
Finns det nackdelar med gåläge (utöver ev priset)?
Jag använder det bara vid turande, står man i pjäxor så gör man det med böjda ben, annars har man bytt till skorEn fråga från publiken, kapar tråden (Sorry!) allmänt angående pjäxor med gåläge…
Har man ändå nytta av gåläge i pjäxor, t ex vid längre anmarscher (med skidorna på axeln) på platten till afterski, skidbuss, parkering etc…?
Skulle vara att det är ytterligare en sak som kan gå sönder eller glömmas bort. Gåläget brukar vara förklaringen när mitt första åk för dagen känns konstigt.Finns det nackdelar med gåläge (utöver ev priset)?
Jag hittade en nackdel med mina Atomic ultra hawks xtd 130, som jag egentligen visste innan, men att det skulle gå så fort, trodde jag inte. Det var att låsmekanismen för gåläget pajade för mig under första säsongen. Det är nog den svagaste punkten i dessa dojor.En fråga från publiken, kapar tråden (Sorry!) allmänt angående pjäxor med gåläge…
Jag hittade en nackdel med mina Atomic ultra hawks xtd 130, som jag egentligen visste innan, men att det skulle gå så fort, trodde jag inte. Det var att låsmekanismen för gåläget pajade för mig under första säsongen. Det är nog den svagaste punkten i dessa dojor.
OK jag kan ge dig +1 på att köra bil, det är utmanande med 29.5 och manuell låda med det har faktiskt gått ett par gånger, typ är man behöver ta sig från Duved till Åre och inte vill ta av sigInrte att förglömma. Det är lättare att köra bil med gålänge.Förövrigt så uppskattar jag barläget på pjäxorna oavsett ovanstående talare.
Det jobbiga med trasiga gånglägesspärren är att de låser inte bakåtrörelse i skaftet ordentligt vid utförsläget. Nu vet jag inte om just dessa pjäxor har haft problem med sina spärr.Jag har cochise 19/20 årmodell av den och den pjäxan passade min fot superbra, anledningen jag valde dom är för att turar så techinsert och gå läge var krav, jag kan inget annant säga än att jag är supernöjd med dom. Men jag var i butik och gjorde bootfit vilken verkligen rekommenderas om man ska köpa nya pjäxor
Ps använder alltid gå läge från bilen till backen eller på lunchen har inte märkt att dom skulle vara på g att gå sönder.
man kan hamna att böja fram en gång innan det låser sig. Åtmn för mig, men det är inget problem. Om det blir det om 4-5 år återstår att se. Men som svar på huvudfrågan jag. jag är nöjd. de passar min fot och är tillräckligt styva för mig. Gällande gåläge så köper jag inga utna efter att ha haft det. speciellt på fraktsträckorna är det fantastiskt!Det jobbiga med trasiga gånglägesspärren är att de låser inte bakåtrörelse i skaftet ordentligt vid utförsläget. Nu vet jag inte om just dessa pjäxor har haft problem med sina spärr.
Nordicas Strider-sulor passar också, kanske är enklare att hitta.Det enda jag kan klaga på är att vibram-sulorna är lite klena. Efter två säsonger är mina i trasor. Framförallt i tådelen.
Nu är de visserligen enkla att byta. Om det inte var slut i lager överallt...
Aha. Ja underdelen på pjäxor behöver ju rent logiskt vara rätt lika (för att passa i alla bindningar)Nordicas Strider-sulor passar också, kanske är enklare att hitta.
Var går det att hitta sådana? Jag slet ut mina GripWalk-sulor för en vecka sedan, när jag vandrade 500 m fram och tillbaka till liften på en grusväg med småstenar. Då känns det bättre att ha en extrasula som jag inte behöver vara rädd om.Räddaren i nöden, såna däringa som alpinåkare använder.
Skonar sulorna och det är mycket bättre att gå med. Det blir ett mjukt rullande steg i stället för klampandet. Antihalk får man på köpet.Visa bilaga 18180
Suverän pjäxa, för övrigt, förutsatt att den passar foten. Personligen har jag problem att få plats med mina enorma ankelknölar på utsidan av foten, men det problemet har jag i nästan alla pjäxor.Va tycks om TECNICA COCHISE 130 DYN
Haha, är nog bäst att undvikaAha. Ja underdelen på pjäxor behöver ju rent logiskt vara rätt lika (för att passa i alla bindningar)
De finns på Amazon. Men jag vet inte vad jag tycker om att de löser upp sig i salt. Ska man offra all våråkning bara för ett par nya sulor?Visa bilaga 18183
Jag köpte dom privat så jag vet faktiskt inte.Var går det att hitta sådana? Jag slet ut mina GripWalk-sulor för en vecka sedan, när jag vandrade 500 m fram och tillbaka till liften på en grusväg med småstenar. Då känns det bättre att ha en extrasula som jag inte behöver vara rädd om.
Var går det att hitta sådana? Jag slet ut mina GripWalk-sulor för en vecka sedan, när jag vandrade 500 m fram och tillbaka till liften på en grusväg med småstenar. Då känns det bättre att ha en extrasula som jag inte behöver vara rädd om.
Vet någon var jag kan hitta nya yttersulor till mina strider-pjäxor. Någon som köpt det eller provat något annat?Nordicas Strider-sulor passar också, kanske är enklare att hitta.
Det ser ju it att vara samma passform som till Cochise. Okej ingen cutout för tech-bindning men det löser man ju på två med MoraknivenVet någon var jag kan hitta nya yttersulor till mina strider-pjäxor. Någon som köpt det eller provat något annat?
De jag hittat går på hutlösa pengar. Nästan 25% av nypris på ett par nya pjäxor. Aldrig!
Hem - scantrade.se
Scantrade är leverantör inom kategorierna alpint, cykel, outdoor och klubbidrott.scantrade.se
Borde absolut kunna funka, bara hålbilden är samma.Det ser ju it att vara samma passform som till Cochise. Okej ingen cutout för tech-bindning men det löser man ju på två med Morakniven
Tecnica Gripwalk sulor Mach1/Cochise
www.skistore.se