tegefjäll i åre. några rekomendetioner?

jimbalo

Ny medlem
tjena. har nu bestämt mig för o dra upp till tegefjäll i åre med en kompis o hans familj. Jag har aldrig varit där förut. Tidigare år har jag varit i kläppen så jag kan åka skidor hyfsat bra. Är det nånting man absout inte får missa eller nånting man absolut måste missa. (Gillar att åka offpist och i parken). Vi ska endast vara där en vecka.

// Jimbalo

ja du, det du inte ska missa är att åka skog i tege, men ta gärna en tur bort till duved och njut av årefjällens skönaste lift. Parken i Duved duger i krig , men är inget jag kommer att dekorera granen med i jul. Det finns lite skön åkning även i duved, men för fetare linjer rekomenderas att knalla upp på mullfjället och åka ärifrån, allternativt ta bussen till åre och åka där. Något man önskar att man missade var transportsträckan mellan Duved och Tege, hur lång som helst och tråkig, men ja, se till och hamna bredvid nån snygging så löser det sig nog,
Ha det gött

Vikigt är att du inte glömmer att komma in till skidåkarna, de har trevlig personal som gärna hjälper dig ! missa för guds skull inte vildmarksstigen....

STAM_SWE har pluggat in resekatalogen hör jag! HAHA

som tur är så är inte åre som sälen så uppe i åre så ligger de mesta rätt nära...
går ju skidbussar mellan duved och åre stup i ett så tröttnar du på tege/duved så är de bara hoppa på bussen !

Ska du vara uppe när det är någorlunda bra med snö får du inte missa östra ravinen och tillhörande susarbäcken.. ravinen är rätt brant bitvis så ta det lugnt första gången och åk inte här om det är hög lavinfara och dynamitpatrullen inte hunnit vara framme.

Tillbaka
Topp