Tekdapters, någon som testat?

Jag fattar inte det. Så du behöver pjäxor med tech inserts för det. Har du såna pjäxor, så bestämmer du dig såklart att köpa de där för 3300 sek, som dessutom väger 520 g extra, utöver alpinbindingen. Alternativet att köpa duke pt (typ 4-4.5 k, 850g), shift (typ 3.5-4k, 850g) eller tecton (typ 5k, 550g) är såklart mycket sämre....

Jag fattar inte det. Så du behöver pjäxor med tech inserts för det. Har du såna pjäxor, så bestämmer du dig såklart att köpa de där för 3300 sek, som dessutom väger 520 g extra, utöver alpinbindingen. Alternativet att köpa duke pt (typ 4-4.5 k, 850g), shift (typ 3.5-4k, 850g) eller tecton (typ 5k, 550g) är såklart mycket sämre....
Kanske för att tura med dina pistskidor med platta som bara kan ta racebindningar? :unsure:😂
Kan se dem som nödlösning för att kunna gå tillbaka upp när man kör freeride men inte vill ha cast eller hybridbindning av någon anledning.

Jag utgör målgruppen. :) Jag tänkte ut denna lösning för något år sen men de skulle gärna få vara lättare, Satt också och funderade på om man kunde få till integrerade stegjärn så det bara är att klicka ut och börja gå när man kommer till ett isigt parti. Då börjar det bli intressant - typ varannan topptur jag gör blir det för isigt för att fortsätta med hudar.... fortsätter med shift ändå...

Jag fattar …

Du har ett garage fullt med skidor med alpinbindningar. Du har även ett par skidskor med alpinsula och techinsert. Du vill tura eller bara ”åka baksidan” utan att behöva byta bindning på dina skidor … 😎

/MM
Ok, det fattar jag. Även om jag tycker det troligtvis är ganska få som detta skulle passa på? Bara de som har tech på vissa skidor, men vill absolut använda andra skidor just den dagen. Men absolut inte vill ha en rambindning/ hybrid på de...
Personligen tycker jag ju att hybridbindningarna har blivit såpass bra att vanliga åkare inte har nån fördel av en vanlig alpinbindning. Och de som åker såpass bra kanske har såpass hög prio på skidåkning att de ändå skulle ha cast?
3.3k + alpinbindning är inte direkt billigt. Som sagt, förutsätter ju att man har techinserts i sina pjäx också.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp