Pillard
Aktiv medlem
Teknikträning utan snö
I tristessen inför säsongen tänkte jag passa på att attackera ett åktekniskt problem. Som uppdagades i min välja-skidor-tråd så är min teknik fortfarande alldeles för odynamisk. Problemet yppar sig ju självklart allra tydligast i offpisten. Tidigare har jag haft allehanda tekniska bekymmer med dålig stavföring, bakvikt och allt annat som man kan komma på. Bakvikten känner jag har ordnat upp sig någorlunda och så också stavföringen. Stavarna har kommit fram men jag känner att jag blir väldigt statisk i min position. Självklart vill jag försöka hitta tips på hur jag kan träna bort det beteendet i samband med skidåkning men om nån har några bra tips på träning som man kan sysselästta sig med utan snö så vore det ju alldeles suveränt. Ren fysträning håller jag på med inför säsongen i vilket fall men viss träning kanske är mer lämpad än annan för ändamålet. Precis som i mina andra trådar bifogar jag ett filmklipp på hur åkningen ser ut idag.
Alla tips tages tacksamt emot och ju tidigare på säsongen desto bättre. Mer tid att öva då...
Alla tips tages tacksamt emot och ju tidigare på säsongen desto bättre. Mer tid att öva då...