Tele-jibbing !

eriknordin

Ny medlem
Tele-jibbing !
Tjena!
Jag tycker det finns allldeles för lite telemarks åkare som jibbar !
Jag är en Teljibber på 13 år ...och har nästan aldrig sett nån mer i parken (förutom pappa ) som hoppar eller railar ! Har heller inte sett nån med på nån tävling !
Det e trååkigt ! Vet att det finns några , men....

erik

Senast ändrad:
Tele-jibbing !
finns en som kör i gustavsbergsbacken i östersund, han sätter frontflip å ja tror han sätter 720 också! han kör nog i åre ibland också:P

Tele-jibbing !
Jag har börjat köra lite mer hopp och lek iår, dock så börjar man känna sig lite väl gammal för att kunna bli riktigt duktig... Satsar helhjärtat på agresivinlines nu i sommar så till nästa säsong så ska 7an sitta. Fortsätt köra du har ju rätt ålder för attt kunna utvecklas till något bra!

Tele-jibbing !
jag kör i parken, oftast i GB , men har även blivit nån gång i åre nu iår.
tycker precis som eric att de är synd att de inte är fler som jibbar med telemark.

jag har försökt att dra igång några kompisar till att börja åka telemark, nu gäller de bara att få ut dom i parken också.. hehe.. men jag tror nog det, att telemark är nog lite svårare att lära sig jämfört med slalom/jibb/snowboard, och det gör att man som högst tar de steget att kanske pröva på telemark en eller flera gånger...

hoppas verkligen att de är fler där ute som vågar/vill ta telemarken till nya höjder..

hoppas även att telemarken uppmärksammas lite mer framöver,

så keep it up eric..

Tele-jibbing !
Aldrig provat telemark men egentligen...vad finns det för fördelar med telisar i parken??? Jag kan aldrig tänka mig att det kan vara bättre än fast häl. Kan man köra switch med telemark?

Tele-jibbing !
Kolla på jibbsekvensen i filmen sessions av TGP. Där är det en snubbe som gör en ordentligt annorlunda inverterad bakåtvålt i en quarter pipe några gånger. Definitivt omöjlig att göra med fasthäl.

I övrigt tycker jag att det är dags att någon lär sig att ta några springsteg uppför kicken så vi får se lite regelrätta mollbergare i parkerna nästa vinter.

Tillbaka
Topp