Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Telemark
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gubbf-n" data-source="post: 35944"><p>Hallå Jocke!</p><p>Kan varmt rekomendera att du testar telemark, men varför vänta till nästa säsong!? Jag började uppe i Trysil över nyår och tog två privarlektioner, vilket varmt kan rekommenderas. I början kändes det svårt, men efter ett tag kommer det och efter att ha åkt några dagar gick det riktigt bra...</p><p>Precis som Linn säger böjer man sig aldrig så mycket som det känns som, precis som det går aldrig så fort som man tycker!</p><p>Tänk på att telemark är en dynamisk åkstil. Tänk på boxaren som hela tiden rör på sig för att ha god balans och rörelseberedskap. Dessutom, fall inte i fällan som många nybörjare gör, nämligen att åka parallellt mellan svängarna.</p><p>Ang. att åka utan att falla, tja då tycker jag att man inte provat sina gränser....</p><p>Lycka till och börja träna benmusklerna, det behövs!</p><p>Gubbf-n!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gubbf-n, post: 35944"] Hallå Jocke! Kan varmt rekomendera att du testar telemark, men varför vänta till nästa säsong!? Jag började uppe i Trysil över nyår och tog två privarlektioner, vilket varmt kan rekommenderas. I början kändes det svårt, men efter ett tag kommer det och efter att ha åkt några dagar gick det riktigt bra... Precis som Linn säger böjer man sig aldrig så mycket som det känns som, precis som det går aldrig så fort som man tycker! Tänk på att telemark är en dynamisk åkstil. Tänk på boxaren som hela tiden rör på sig för att ha god balans och rörelseberedskap. Dessutom, fall inte i fällan som många nybörjare gör, nämligen att åka parallellt mellan svängarna. Ang. att åka utan att falla, tja då tycker jag att man inte provat sina gränser.... Lycka till och börja träna benmusklerna, det behövs! Gubbf-n! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Telemark
Tillbaka
Topp