Telemarks test?

freeride_nu

Aktiv medlem
Telemarks test?
Är det någon som sett ett bra test av årets/fiolårets telis-lagg? Åka Skidor hade en patetisk artikel där de kort och gott förklarade att Telis är ute och det inte blir något test i år. Yeah right.

Någon som har bra erfarenheter av någon skida? Vikten är mycket viktig!!

/Oscar
Fullt ös, hälen lös

Telemarks test?
En bra telis skida är salomon teneighty 177cm twintip.
många tror att den ej går att göra riktiga svängar med men den är asskön att köra telis på... plus att den är go att hoppa med också.
Och drar du runt på ett par sådana skidor så är det ingen som kan säga att det är ute med telis.

Telemarks test?
Jodå, jag kan säga att det är ute att sladda omkring på ett par 177 centimeters miniskidor och hälen lös.

Kanske kan du upplysa mig om vad meningen med att inte skruva fast hälen ordentligt är om man ändå mest tänker köra baklänges i pisten och hoppa i uppskottade hopp?

Själv skulle jag kunna förklara meningen med telemark i störta allmänhet, men avstår detta av skäl som ni nog alla förstår.

Faktum är att ni egentligen borde vara glada att Åka Skidor inte testar telisar. De skulle ändå bara rekomendera alldeles för korta skidor som inte bidrar till någon ambitiös åkares utveckling.

HWC HitMe

Mannen, Myten, Monokungen.

Tillbaka
Topp