Tompan14
Ny medlem
Teleskopstavar, bra eller anus?
Fick ett par tredelade teleskopstavar av märke Komperdell, nu dröjer det ju ett tag innan vintern kommer, men jag har använt dem när jag varit ute i löpspåret(förövrigt grymt mycket effektivare träning!) och då har jag upplevt dem som lite "svajiga" när man trycker ifrån...Nu är det ju en helt annan teknink med väldigt långa stavar och stakningar i höfthöjd.
De ser ju onekligen väldigt praktiska ut, särskillt eftersom de har löstagbara trugor, möjligheten att ha samma stav i såväl slalombanan som pudret hägrar alltså!
Men hur är teleskopstavar rent prestandamässigt? kommer man bli besviken då staven inte är lika stabil som en vanlig stav? kort sagt, teleskopstav, bra eller anus?
//Tompan
De ser ju onekligen väldigt praktiska ut, särskillt eftersom de har löstagbara trugor, möjligheten att ha samma stav i såväl slalombanan som pudret hägrar alltså!
Men hur är teleskopstavar rent prestandamässigt? kommer man bli besviken då staven inte är lika stabil som en vanlig stav? kort sagt, teleskopstav, bra eller anus?
//Tompan