telis på Rossignol attaque?

Kliens

Ny medlem
Hej!
har kört Rossignols Attaque ett par timmar. Tyckte de låg fint i höga farter och diggade dem hårt i lika hårda pister, men hur är de på fjället? i lössnö?
Vilket pris kan vara rimligt för ett par begagnade sådana? vad ska jag ha för bindningar till. jag kör ett par scarpa T2 me chillibindning på ett par Dynastar max venus nu.
/Hanna

jag har ett par ross. attaque som jag tycker funkar bra i pist men de är väl inga riktiga offpistskidor.. Ska dock tilläggas att jag åker med ett par läderpjux med två spännen. Åker så hårt det går med dessa skor och då funkar attaquerna ypperligt.

Skidorna har ju ungefär samma mått som elan stinger men är lite bredare under foten(tror jag). Om stingern funkar överallt så borde ju attaquen också göra det. Har dock inte hunnit testa mina särskilt mycket utanför pisten.

Jag gav ca 700 kr för mina och då köpte jag dom nya på bazar.se. Tycker inte man ska betala mer än 1500 kr för skida plus bindning om man köper begagnat. Chilibindning funkar finfint.

Hoppas jag skapat nån typ av klarhet.

Vänliga hälsningar

/ Strumpa

Jag sålde mina ross attaque för en månad sedan. Jag tog 900 kr med riva 3 bindning. Jag var nöjd med skidan men man kan nog inte anklaga den för att vara en lössnöskida med dagens mått mätt. Men å andra sidan så gick det ju bra att åka puder med betydligt smalare skidor än attaquen för några år sedan så varför ska det inte funka nu??? För övrigt tycker jag att johns recension stämmer bra. Jag tyckte inte alls om skidan första dan utan den växte allt eftersom... Men att man var tvungen att jobba så mkt när man åkte kortsväng upplevde jag inte. Men allt är ju relativt....

mvh goran

Tillbaka
Topp