Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Telisar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Phedrix" data-source="post: 24746" data-attributes="member: 2334"><p>hallå, det är härligt att se att vi blir fler som åker in framför skidåkarna och brädåkarna i big jumpen...</p><p></p><p>själv brukar jag sträva efter att landa i "telemarksväng", ni vet som backhopparna och ska man landa baklänges så tror jag att det är enda sättet (jag har gjort det de få gånger jag har landat baklänges). </p><p></p><p>bra hopp? </p><p>bland det lättaste som finns på telisar är faktiskt "front flipp" eller framåt volt som det hette när jag började hoppa på telisarna. nä men det är faktiskt inte så svårt, det finns "två" sorters kickar att göra det...</p><p>- antingen ett litet dropp dvs man åker rakt fram utan att ha någon uppåtkurva och då är det bara att slänga/luta sig framåt och låta rotationen göra jobbet. droppet behöver inte vara mer än kanske 1 meter för att det ska gå och inte behövs det så mycket fart heller, sedan så kan man gå till större dropp. </p><p>- det andra är att göra volten i ett vanligt big jump och då måste man ornda rotationen själv genom att tex slänga fram huvudet när man lämnar kicken. här finns ju dock risken för att man får lite överrotation och landar på näsan, personligen tycker jag att det nästan är bättre att ha lite för lite rotation än för mycke. detta kan ju bli riktigt snyggt ifall det är ett stort hopp och man gör volten sakta. </p><p>- det som är bra med front flipp är att det inte är så mycket som kan gå fel...det värsta som har hänt mig är att jag inte kom runt helt och stukade till mina fina Tua Cirque. </p><p></p><p>ett annat trick som man kan göra nästan överallt är ju den gamla hederliga 360n, men det är ganska lätt hänt att det känns sladdrigt eftersom det är så mycket som sitter löst (!) och denna kan man ju göra massor av varianter av... </p><p></p><p>mitt gillar faktiskt 540, men det var annat för ca 8 år sedan, då var det inte roligt att komma 1,5 varv på telisarna...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Phedrix, post: 24746, member: 2334"] hallå, det är härligt att se att vi blir fler som åker in framför skidåkarna och brädåkarna i big jumpen... själv brukar jag sträva efter att landa i "telemarksväng", ni vet som backhopparna och ska man landa baklänges så tror jag att det är enda sättet (jag har gjort det de få gånger jag har landat baklänges). bra hopp? bland det lättaste som finns på telisar är faktiskt "front flipp" eller framåt volt som det hette när jag började hoppa på telisarna. nä men det är faktiskt inte så svårt, det finns "två" sorters kickar att göra det... - antingen ett litet dropp dvs man åker rakt fram utan att ha någon uppåtkurva och då är det bara att slänga/luta sig framåt och låta rotationen göra jobbet. droppet behöver inte vara mer än kanske 1 meter för att det ska gå och inte behövs det så mycket fart heller, sedan så kan man gå till större dropp. - det andra är att göra volten i ett vanligt big jump och då måste man ornda rotationen själv genom att tex slänga fram huvudet när man lämnar kicken. här finns ju dock risken för att man får lite överrotation och landar på näsan, personligen tycker jag att det nästan är bättre att ha lite för lite rotation än för mycke. detta kan ju bli riktigt snyggt ifall det är ett stort hopp och man gör volten sakta. - det som är bra med front flipp är att det inte är så mycket som kan gå fel...det värsta som har hänt mig är att jag inte kom runt helt och stukade till mina fina Tua Cirque. ett annat trick som man kan göra nästan överallt är ju den gamla hederliga 360n, men det är ganska lätt hänt att det känns sladdrigt eftersom det är så mycket som sitter löst (!) och denna kan man ju göra massor av varianter av... mitt gillar faktiskt 540, men det var annat för ca 8 år sedan, då var det inte roligt att komma 1,5 varv på telisarna... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Telisar
Tillbaka
Topp