Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Telisar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Freddelito" data-source="post: 24747" data-attributes="member: 15910"><p>Allvarligt grabbar (vilket jag antar att ni är), föreslår ni framåtvolt för en som ska börja hoppa big-jump på telisar? Känns ju aningen testosteronstinnt måste jag säga. Om stackaren inte knäcker rygg eller nacke när han klotar lär han ju i alla fall inte visa snoken i fun-parken på ett bra tag känns det som.</p><p></p><p>Mitt råd, ge dig in och börja hoppa lite tablejumps till att börja med, där kan du hitta balansen och även praktisera backhopparlandningen. När du börjar få lite höjd i hoppen kan du ju börja trixa lite mer. Gå sen på big-jumpen, för egen del kan jag inte hoppa bigjump utan att göra nåt trick, tycker luftfärden blir skakig när man inte fokuserar på nåt trick. Börja med en enkel mutegrab, jag får då grymt bra balans i lften och dessutom har man kroppen samlad. I feta hopp landar jag alltid som slalomåkarna men faller ut i telisposition direkt när man tagit första smällen. Framåtvikt har jag aldrig fått, höga plastpjäxor kan du kompensera bakåtvikt med. Fakielandning ska jag inte uttala mig om, sån har jag aldrig gjort med flit iaf och när jag landat fakie har jag klotat massivt. Lycka till.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Freddelito, post: 24747, member: 15910"] Allvarligt grabbar (vilket jag antar att ni är), föreslår ni framåtvolt för en som ska börja hoppa big-jump på telisar? Känns ju aningen testosteronstinnt måste jag säga. Om stackaren inte knäcker rygg eller nacke när han klotar lär han ju i alla fall inte visa snoken i fun-parken på ett bra tag känns det som. Mitt råd, ge dig in och börja hoppa lite tablejumps till att börja med, där kan du hitta balansen och även praktisera backhopparlandningen. När du börjar få lite höjd i hoppen kan du ju börja trixa lite mer. Gå sen på big-jumpen, för egen del kan jag inte hoppa bigjump utan att göra nåt trick, tycker luftfärden blir skakig när man inte fokuserar på nåt trick. Börja med en enkel mutegrab, jag får då grymt bra balans i lften och dessutom har man kroppen samlad. I feta hopp landar jag alltid som slalomåkarna men faller ut i telisposition direkt när man tagit första smällen. Framåtvikt har jag aldrig fått, höga plastpjäxor kan du kompensera bakåtvikt med. Fakielandning ska jag inte uttala mig om, sån har jag aldrig gjort med flit iaf och när jag landat fakie har jag klotat massivt. Lycka till. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Telisar
Tillbaka
Topp