Testa brädan innan köp..?

burman

Ny medlem
Finns det något ställe i vårat avlånga land där man har möjlighet att provåka en bräda innan köp?
Står lite i valet och kvalet mellan dessa tre brädor därför skulle det vara sjukt skönt om det fanns någon möjlighet att provköra dom i vinter...
Lib-Tech TRS BTX 154 eller 157
GNU CHB 156
GNU Riders Choice 157

Brukar väl finnas testdagar på många skidorter där man får testa brädor och skidor.

Jo det vet jag också, men jag vet inte när dessa testdagar infaller. Därför tänkte jag att det kanske fanns butiker osv som erbjuder samma tjänst.

Gå till något ställe som hyr ut brädor och testa lite olika. Vissa ställen har ganska bra utbud iaf. Sen brukar vissa sportaffärer i fjällen ha brädor man kan provåka.

Lib och Gnu kommer att finnas på minst en av följande testhelger. Tandådalen 28-30/11 eller Åre 12-14/12.

Vi har inte bestämt om vi ska åka på båda. Om det bara blir en så blir det Åre.

Tack! Bara försöka tima in någon av dessa datum alltså. :)
Doughboy, har du hand om Lib och GNU i Sverige eller? :p

Klockers! :)
Då kanske du kan tipsa om några återförsäljare för Lib och GNU, gärna runt Uppsala trakterna, så man iaf kan känna och kolla på brädorna innan vintern är kommen.

Har aldrig provat en bräda med varken Magne-Traction eller Banana-Traction därför jag skulle vilja provåka brädan innan köp. :)

Det lutar det åt en GNU CHB just nu, men Lib-Tech TRS BTX har ju faktiskt både Magne och Banana så svårt val det här eftersom jag gillar puder men hoppas på att få lite mer jibb erfarenhet.. :P

Men h*lvete... jag skulle ju först åka hem till Sverige den 20 december... inte 12-14 :(... Kanske får ändra dessa planer ^^...

Burman, finns inga sådana brädor att klämma på i Uppsala, tror du måste knata iväg till sthlm... Finns en gammal TRS i mitt garage dock ;)... Älskar den! Grym på allt, utom puder... Men det kanske BTX har fixat till?

Jo men sthlm räknar jag som bra avstånd, vart hittar jag Lib och GNU där? :)
Som jag har förstått det har Banan teknologin (BTX) gjort det möjligt att shredda puder med den brädan också, men har ju ingen egen erfarenhet..än. Om så är fallet känns det som att Lib-Tech TRS BTX är ett givet val.

Doughboy, kommentar?

För övrigt är jag fortfarnde jätte sugen på att testa bl.a. Mullet och rice ! Min trs är GRYM men tyvär inte allround nog, för mycket park för lite seriös pist bräda / puder..

Onoff i sthlm hade några förut tror jag?

Om jag skulle köpa en bräda för allround idag skulle det bli en Rice, men jag är inte någon som åker park som prio 1.

Lite negativ till banan brädorna än... men vi får se ;)

Nosskire sa:
Doughboy, kommentar?

För övrigt är jag fortfarnde jätte sugen på att testa bl.a. Mullet och rice ! Min trs är GRYM men tyvär inte allround nog, för mycket park för lite seriös pist bräda / puder..

Om jag skulle köpa en bräda för allround idag skulle det bli en Rice, men jag är inte någon som åker park som prio 1.

Mulleten är sjukt bra i pisten, enligt mig bättre där än i lössnön! Alla åker dock olika

Nosskire sa:
Doughboy, kommentar?

Jag förstår inte varför du är negativ till Bananbrädorna? Vilka egenskaper tror du att de har som inte skulle vara bra?

Med tanke på hur du beskriver att du åker så tror jag också att en Trice skulle passa dig väldigt bra.

BTX gör det möjligt att åka puder med ett centrerat parkstance. Bakmonterar man en BTX-bräda får man en riktigt bra puderbräda även om brädan i sig är en twin.

Håller med Rydellen om att Mulleten är grym i pist. Jag tycker dock att den är otroligt bra i offpist också.

burman sa:
Men det gäller bara Lib brädorna i det fallet eller? För jag hittar nämligen inget om att det skulle vara Magne Traction på GNU's BTX brädor, om det inte står MTX också då så klart.
BTX betyder Banana Traction och är Banana-Tech plus Magne Traction och inget annat. Det gäller både Gnu och Lib-Tech.

Doughboy sa:
Nosskire sa:
Doughboy, kommentar?

Jag förstår inte varför du är negativ till Bananbrädorna? Vilka egenskaper tror du att de har som inte skulle vara bra?

Med tanke på hur du beskriver att du åker så tror jag också att en Trice skulle passa dig väldigt bra.

BTX gör det möjligt att åka puder med ett centrerat parkstance. Bakmonterar man en BTX-bräda får man en riktigt bra puderbräda även om brädan i sig är en twin.

Håller med Rydellen om att Mulleten är grym i pist. Jag tycker dock att den är otroligt bra i offpist också.
Nja... Har svårt att se varför den skulle fungera bättre i pisten.. Tycker att jag borde få sämre isgrepp, få en oroligare bräda. Men det är ju självfallet bara mina egna tankar nu och jag har ju inte åkt dem. Enligt alla tester jag har läst är BTX grymt bra så jag tvekar inte en sekund på att det skulle passa mig!

Men... Just nu står ny vägbräda och en ny segelinje på inköpslistan.. Å då hämnar vi på 12-14 k så en ny bräda får vänta... Min kombo Baron ES + TRS täcker in all min åkning för tillfället så jag har inte ens behov av en ny mullet eller rice :P Men men...

Efersom det här är tråden där test av GNU och Lib-Tech senast diskuterades så skriver jag här.

På grund av att Gnu och Lib-Tech har sålt som smör har vi inte tillräckligt med brädor kvar för att kunna vara med på testhelgen i Åre den 12-14 december.

Vi beklagar detta men vi känner att det är bättre att komma till en testhelg med ett rejält lass med brädor istället för att komma med typ 5 st i olika modeller och konstiga längder.

Vi får satsa på december 09 istället och se till att ha ordentligt med brädor då.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp