Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Forum The rat 153 cm är den för lång för en kille som vill köra i park? Plus såklart i backe med fart. Ålder:13 år vikt:50kg längd:170cm. Har åkt i 3år men gamla brädan är nu för kort.
hmmm det där blir nog inte bra. the rat är en mjuk urban/street bräda så jibba park utan att hoppa borde gå bra. pist borde nog inte bli så lysande. 153 är från 68!! kg och uppåt... 147 är från 54kg så den skulle kunna funka...
eventuellt skulle det kunna funka ändå eftersom brädan är så mjuk (stiffness 2)... men det känns som det finns bättre val för dig..
Hur kort är den när du säger att du tycker den är för kort? :D
Jag ska prova min forum bräda som är 150 (jag är 178 / 67kg) på lördag i riktig backe, blir 2 dagar i branäs sen 22-26 är det vemdalen så då kan jag säga om det är för kort för mig.
Forum The rat 153 cm är den för lång för en kille som vill köra i park? Plus såklart i backe med fart. Ålder:13 år vikt:50kg längd:170cm. Har åkt i 3år men gamla brädan är nu för kort.
Funkar säkert för dig.
Kolla min annons om du är intresserad av en Arbor till bra pris annars.
På din åkstil, längd och vikt så låter det som om den skulle passa dig bra. Är lite rocker också så den flyter gött i puder och är lätt att pressa.
Tack för alla svar!!! Gamla brädan är typ 130 en gammal HEADbräda. Ja ska fundera och återkom gärna med tips om forumbrädan efter branäs linder! TACK igen
Så första dagen avklarad och jag kan säga att jag tyckte youngblood doubledog 150w jämfört mot min gamla gnu ccs (banan) va stabilare i pist samt bättre pop pga camber under bindningarna samt lite styvare. I hoppet som fanns, toklitet på typ max 2m platå så gick det lätt att komma runt både fs och bs 3or. Tyckte det va lättare att snurra med nya men har ju dock inte alls hoppat mycket innan. I airbagen sattes dinner roll, frontflip, bs/fs rodeo 5 och försök till dub fs rodeo 9 ;D
Skulle jag varit du så hade jag försökt provat något lite kortare men det är ju högst personligt.
Anledningen jag köpte det jag gjorde va att jag ville helt enkelt prova något helt annorlunda mot det jag hade och fick den till ett pris jag inte kunde tacka nej till så skulle inte förlorat något om jag inte varit nöjd