Thirtytwo lashed, formbarhet, storlek? Val Thorens

starberger

Medlem
Tja..
Tänkte köpa nya boots i år o det lutar åt Thirtytwo's Lashed.
Undrar om nån här har nån erfarenhet om innerskons formbarhet.. jag har strlk 44 i vanliga skor och provade strlk 45 på bootsen och dom var bra förutom att dom eventuellt kändes något trånga framme i tån.. 46'an kändes för stor. Tror ni att 45'an formar sig o blir lagom på längden? har tyvärr gjort det klantiga misstaget att jag köpt för små boots förut..

nån som har lashed? i såna fall, hur många storlekar gick ni upp när ni köpte dom? för dom e ju tydligen små i storlekarna..

åker för övrigt till val thorens i januari.. nån som varit där o har nåt kul o berätta om stället....

Jag köpte ett par lashed i helgen.. storlek 42. inte värmt mina än dock... små i storlekar vet jag inte, mina andra boots jag har är salomon storlek 43. man ska ju ha tårna ända fram i kanten men de ska ju inte göra ont.. för man lär ju töja ut skorna lite.. Brukar ju vara så med formbara grejjer att de blir större efter ett tag.

Mina thirtytwoboots är rent av obekväma att ha på sig när man inte åker typ. Eller åtminstonde var dom det i början. De första gångerna jag hade dem på fötterna somnade faktiskt fötterna och det var inte alls bekvämt. Började tvivla på mitt köp och råden man läst i Pinns snowboardguide, men det behövde jag inte göra länge. I backen ger dem ett gudabenådat hälgrepp, och är hur sköna som helst. Sällan lägger jag ens en tanke på att dom skulle vara trånga.

Jag vill tro att det kommer att bli lite mer utrymme för dina tår när du väl värmer skon, men om den nu känns för trång där fram, borde du inte testa någon annan modell?

Senast ändrad:
Jag köpte en helt ny set up förra helgen men är nu väldigt bekymrad

Bräda: Burton un-inc 158
Bindning: Burton CO2
Boots: Thirtytwo lashed

Jag trodde att äntligen skulle få en shysst utrustning som inte gav smärta i fötterna vid åkning, men detta var till och med värre än det jag körde förr. Just nu är jag lite smått desperat för att jag lagt stora pengar på en dyr utrustning som inte var bättre.

Jag vet inte vad jag ska göra, när jag testade grejerna i butik satt det skitbra, bra hälgrepp och skon satt skönt på hela foten. Jag värmde även skon ett par dagar senare. I helgen nu var jag uppe och körde i två dagar och det gick verkligen inte att njuta av åkningen. Först knöt jag ganska hårt vilket gav mig kramp och smärta, efter det provade jag att snöra lösare och lösare ända tills jag nästan kunde dra upp foten ur skon när den var knuten. Jag provade olika hårdhet både på bindningen och på snörningen, allt detta utan resultat, jag var tvungen att vila vart vartannat åk pga sån smärta i fötterna. Vad ska jag göra?? Kan jag göra något eller är detta helt enkelt fel sko för mig?

Jag köpte mina 32 lashed i början på förra vintern och i början fick jag sjukt ont i fötterna av dom även fast dom kändes perfekta i storlek innan.
När jag tog av mig bootsen efter att jag hade första heldagen med dom kunde jag knappt gå, så ont gjorde det..
Men jag antar att dom formar sig lite efter foten(även om man inte väljer att gjuta dom efter foten) för efter det har jag inte haft några som helst problem med dom. Jag åkte väldigt mycket snowboard förra vintern och har inte haft det minsta ont i fötterna efter det.
Tvärt om är dom nu de skönaste boots jag någonsin provat och jag kommer aldrig byta till ett annat märke.

Storlekarna är ungefär som vanliga skor tycker jag, eventuellt lite små.. Jag har 41-42 på vanliga skor och 42,5 på mina 32 boots. (har lite tjockare strumpor när jag åker bräda också)

muchcup sa:
Jag köpte en helt ny set up förra helgen men är nu väldigt bekymrad

Bräda: Burton un-inc 158
Bindning: Burton CO2
Boots: Thirtytwo lashed

Jag trodde att äntligen skulle få en shysst utrustning som inte gav smärta i fötterna vid åkning, men detta var till och med värre än det jag körde förr. Just nu är jag lite smått desperat för att jag lagt stora pengar på en dyr utrustning som inte var bättre.

Jag vet inte vad jag ska göra, när jag testade grejerna i butik satt det skitbra, bra hälgrepp och skon satt skönt på hela foten. Jag värmde även skon ett par dagar senare. I helgen nu var jag uppe och körde i två dagar och det gick verkligen inte att njuta av åkningen. Först knöt jag ganska hårt vilket gav mig kramp och smärta, efter det provade jag att snöra lösare och lösare ända tills jag nästan kunde dra upp foten ur skon när den var knuten. Jag provade olika hårdhet både på bindningen och på snörningen, allt detta utan resultat, jag var tvungen att vila vart vartannat åk pga sån smärta i fötterna. Vad ska jag göra?? Kan jag göra något eller är detta helt enkelt fel sko för mig?

FredrikCarlsson sa:
Jag köpte mina 32 lashed i början på förra vintern och i början fick jag sjukt ont i fötterna av dom även fast dom kändes perfekta i storlek innan.
När jag tog av mig bootsen efter att jag hade första heldagen med dom kunde jag knappt gå, så ont gjorde det..
Men jag antar att dom formar sig lite efter foten(även om man inte väljer att gjuta dom efter foten) för efter det har jag inte haft några som helst problem med dom. Jag åkte väldigt mycket snowboard förra vintern och har inte haft det minsta ont i fötterna efter det.
Tvärt om är dom nu de skönaste boots jag någonsin provat och jag kommer aldrig byta till ett annat märke.

Storlekarna är ungefär som vanliga skor tycker jag, eventuellt lite små.. Jag har 41-42 på vanliga skor och 42,5 på mina 32 boots. (har lite tjockare strumpor när jag åker bräda också)
Det där känns lite betryggande! Jag ska ge dom denna säsong och hoppas att det ger med sig med tiden.

Hahaha vafan nu mobbas ni bara.... jag såg inte när inlägget var skrivet sökte bara och tråden dök upp.. jag bjuder på den 😜

Tillbaka
Topp