schramm
Medlem
Tidig säsongsstart?
Nu börjar vi närma oss oktober och för min del innebär det att jag i vanlig ordning börjar att förbereda mig mentalt inför säsongen. Jag glor på var enda litet youtube klipp i vilket man kan skymta snö, jag vallar skidorna och börjar dansa snödans. Och så där håller det på fram till december då man äntligen kommer iväg på säsongens första skidvecka.
Men efter en eftermiddag under vilken jag och en god vän tittat på alldeles för många skidåkningsrelaterade youtube-klipp kom vi på idén som skulle göra väntan på vintern något kortare i år. Vi bestämde oss för att vi ska besöka en glaciär.
Men samtidigt som vi kom på vår geniala plan föddes frågan; var ska vi åka?
Så freeride-vänner, var åker man för att få känna på snö i slutet av oktober? Vi har kollat lite på Hintertux, är det något att satsa på?
Ös på med förslag på var man hittar den bästa åkningen i alperna i slutet på Oktober!
Tack på förhand!
/ André
Men efter en eftermiddag under vilken jag och en god vän tittat på alldeles för många skidåkningsrelaterade youtube-klipp kom vi på idén som skulle göra väntan på vintern något kortare i år. Vi bestämde oss för att vi ska besöka en glaciär.
Men samtidigt som vi kom på vår geniala plan föddes frågan; var ska vi åka?
Så freeride-vänner, var åker man för att få känna på snö i slutet av oktober? Vi har kollat lite på Hintertux, är det något att satsa på?
Ös på med förslag på var man hittar den bästa åkningen i alperna i slutet på Oktober!
Tack på förhand!
/ André
Senast ändrad: