Till St:Anton

Mallee

Ny medlem
Hejsan !!!

Vi e två tjejer som tänkte dra ner till St:Anton i slutet av November å detta verkar vi ju inte va ensamna o direkt. Så nu e vi oxå intresserade av Boende och jobb, så om de e nån som har eller känner till 2 platser i rum/lägenhet så blir vi glada för alla sorts tips. Just nu försöker vi först å främst hitta tak över huvudet dom första dagarna. Vi blir ännu gladare om nån vet nåt om jobb å hur man hittar ett sådant på enklast sätt. Detta verkar ju inte allt för lätt eftersom alla e ute efter samma sak. Sedan funderar vi på hur man åker dit lättast buss, flyg tåg? Å hur hittar man ett tåg härifrån hela vägen fram??

Ni får gärna skriva om ni känner till nåt om detta, om ni vill..!

häj häj Malin å Karro

Boende kan ni hitta på www.stantonamarlberg.com t ex.. Google är en jättebra sökmotor =) o letar ni bara efter boende de första dagarna så kan ni hitta hur mycket som helst.. det svårare är sen att hitta långtidsboendet..

Jag ska ner med en/två kompisar som varit där nere förra året.. De löste allt när de kom på plats, men fick dock bo i Pettneu som kanske inte var det allra fetaste, med tanke på avståndet till stanton.

Jobb tror jag man lättast får där nere, genom att knacka dörr o höra sig för.. Har mejlat arbetsförmedlingen i Landeck (stan utanför St anton), men de har inte svarat. Om det sen beror på att de inte kan engelska eller helt enkelt inte pallar, det vet jag inte..

Vi kommer med högsta sannolikhet att köra bil ner. Det blir ganska billigt, man har alltid något ställe att förvara sina saker på och det är smidigt att ha bil där nere.. Men jag har hört att det går att fixa billiga flyg till Zürich och tåget därifrån ska kosta kring 300 spänn eller nåt.

Lycka till!

hallå!
Jag var i Lech förra säsongen och ska dit i år igen. (ligger nära st anton).
Vet inte hur det är med jobb och så i st anton men testa att gå in på hemsidan och kolla (borde vara typ stanton.at eller ngt).
Det är gandska smidigt att flyga till zurich och ta tåget. tar inte många timmar och om ni bokar på snowflake.se nu så skall ni kunna få flygbiljett för typ 700:-
ses där!

Tillbaka
Topp